Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016

ΠΡΟΣ....''ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ'' ΑΛΛΑ 23 ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ !!!

Το ακριβές μοντέλο....''αξιοποίησης'' των 23 «μικρότερων» αεροδρομίων της περιφερειας μελετά την περίοδο αυτή ο ειδικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην απαραίτητη αναβάθμιση των εγκαταστασεων τους.
Τα αεροδρόμια αυτά πιθανότατα θα παραμείνουν στον έλεγχο του Δημοσίου (δηλαδή δεν θα προσφερθούν με σύμβαση παραχώρησης, όπως η ομάδα των 14 περιφερεικών της Fraport), αλλά θα μεταφερθούν στο Υπερταμείο το οποίο και θα διαχειριστεί την αξιοποίησή τους. Έτσι, όπως διευκρινίστηκε και από το ΤΑΙΠΕΔ, το ίδιο λειτουργεί τη στιγμή αυτή ως «γέφυρα» με την πρόσληψη του συμβούλου για να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Ο σύμβουλος δεν έχει ακόμη καταλήξει στο μοντέλο αξιοποίησης. Στο Ταμείο, όμως, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν γίνει ήδη γίνει αποδέκτες επενδυτικού ενδιαφέροντος για ορισμένα από τα αεροδρόμια (με τις πληροφορίες να αναφέρουν έντονα την Πάρο και την Καλαμάτα) και για το λόγο αυτό μελετούν ήδη δύο σενάρια:

  • Το πρώτο, να «πακετάρουν» το σύνολο των 23 αεροδρομίων σε δύο ομάδες (όπως έγινε με την περίπτωση των 14) που να περιλαμβάνουν αερολιμένες υψηλού και χαμηλότερου επενδυτικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.
  • Το δεύτερο, εάν δεν υπάρχει υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον, να διαμορφώσουν μία μόνο ομάδα, με τους αερολιμένες που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν επενδύσεις.
                                                                  
Τα 23 αυτά αεροδρόμια είναι άτυπα χωρισμένα σε δύο ομάδες:
Τα οκτώ μεγαλύτερα (Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Νέα Αγχίαλος, Λήμνος, Χίος και Κάρπαθος) και τα 15 μικρότερα (χαρακτηρίζονται σε μερικές περιπτώσεις και αεροσταθμοί, στη Σητεία, τα Κύθηρα, το Καστελόριζο, την Ικαρία, τη Νάξο, την Κάσο, την Πάρο, την Κάλυμνο, τη Σκύρο, την Λέρο, την Αστυπάλαια, την Καστοριά, την Μήλο, τη Σύρο και την Κοζάνη).                                                                                 

Δεν υπάρχουν σχόλια: