Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Ο ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ΚΑΙ....ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ !!!

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ήθελε να πιστεύει ότι ήταν τόσο καλός στη μηχανική όσο και στη ζωγραφική και παρόλο που αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, η πηγή της δημιουργικότητάς του ήταν ο ενθουσιώδης συνδυασμός πολλών επιστημών και τεχνών. Με πάθος και εμμονή, ασχολήθηκε με καινοτόμες μελέτες της ανατομίας, της μηχανικής, της τέχνης, της μουσικής, της οπτικής, των ιπτάμενων μηχανών, της γεωλογίας, των όπλων. Με το να στέκεται στη διασταύρωση των τεχνών και των επιστημών, έγινε η πιο δημιουργική ιδιοφυΐα της ιστορίας.
Ο μεγαλύτερος θρίαμβος του συνδυασμού της τέχνης, της επιστήμης, της οπτικής και της ψευδαίσθησης ήταν το χαμόγελο της Μόνα Λίζα, ένα αριστούργημα που κατέστησε τον Ντα Βίντσι πρωτοπόρο της εικονικής πραγματικότητας.
Το χαμόγελο της Μόνα Λίζα στον πιο γνωστό πίνακα της ιστορίας έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας πολλών αναλυτών της τέχνης. Πώς κατάφερε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι - αιώνες πριν - να δημιουργήσει ένα τρισδιάστατο χαμόγελο στον πίνακά του;

Όταν άρχισε να ζωγραφίζει το πορτρέτο της νεαρής συζύγου του Φλωρεντινού εμπόρου μεταξιού, Lisa del Giocondo, το 1503, ο Ντα Βίντσι ήθελε να δημιουργήσει έναν πίνακα στον οποίο το χαμόγελο θα ήταν - όπως λέμε σήμερα - διαδραστικό.
Σύμφωνα με τον σύγχρονό του ζωγράφο Giorgio Vasari, ο Ντα Βίντσι προσέλαβε διασκεδαστές για το μοντέλο του με σκοπό να την κρατά ευδιάθετη όσο ζωγράφιζε. Το χαμόγελο της Μόνα Λίζα, όμως, δεν ήταν τόσο απλή υπόθεση.
Το πιο διάσημο χαμόγελο του κόσμου είναι εγγενώς και ουσιαστικά αόριστο και εκεί βρίσκεται η βαθιά κατανόηση του Ντα Βίντσι για την ανθρώπινη φύση. Η εμπειρία του και η γνώση του ήταν πάνω στην απεικόνιση της εξωτερικής εκδήλωσης των εσωτερικών συναισθημάτων, αλλά εδώ στη Μόνα Λίζα δείχνει κάτι πιο σημαντικό: ότι δεν μπορούμε ποτέ να γνωρίσουμε πλήρως τα αληθινά συναισθήματα ενός ανθρώπου. Έχουν πάντα ένα πέπλο μυστηρίου.
Μπροστά στη Μόνα Λίζα η επιστήμη, η μαγεία και η τέχνη θολώνουν και συγκλίνουν μαζί σε μια επαυξημένη πραγματικότητα. Γι αυτό και η Μόνα Λίζα έγινε περισσότερο από το πορτρέτο ενός ατόμου. Έγινε η απόσταξη της συσσωρευμένης σοφίας του Ντα Βίντσι για τις εξωτερικές εκδηλώσεις της εσωτερικής ζωής μας και για τις σχέσεις μεταξύ εμάς και του κόσμου. Η Μόνα Λίζα είναι ο βαθύτατος διαλογισμός του Λεονάρντο για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: