Ο πιο απαισιόδοξος λαός σε όλη την Ευρώπη παραμένουν οι Ελληνες, σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Σεπτέμβριο.
Η έρευνα διαπιστώνει νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, βύθιση των επιχειρηματικών προσδοκιών σε λιανεμπόριο-κατασκευές και υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων λένε ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα» (σχεδόν έξι στους δέκα), ενώ οι προβλέψεις των νοικοκυριών για το μέλλον τους και τις προοπτικές της οικονομίας συνολικά ήταν τον προηγούμενο μήνα οι χειρότερες από ποτέ (-57 μονάδες).
Ακρίβεια και ανεργία
Εννέα στους δέκα Ελληνες περιμένουν ότι η ανεργία θα αυξηθεί στο επόμενο δωδεκάμηνο, ενώ έξι στους δέκα εκτιμούν ότι οι τιμές των προϊόντων θα ακριβύνουν. Η πρόθεση των καταναλωτών να προχωρήσουν σε σημαντικές αγορές το επόμενο δωδεκάμηνο (έπιπλα, συσκευές κ.ά.) περιορίστηκε τον Σεπτέμβριο σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα με το 79% να απαντά ότι θα μειώσει συνολικά τις δαπάνες του. Παράλληλα, ενισχύθηκε ελαφρώς το ποσοστό εκείνων που προτίθενται να εξοικονομήσουν χρήματα για αποταμίευση (21% από 18%). Γκρίζα παραμένει η εικόνα και στους περισσότερους βασικούς τομείς της οικονομίας.
Στον κατασκευαστικό κλάδο το 65% των επιχειρήσεων (από 50% τον προηγούμενο μήνα) προβλέπει περαιτέρω μείωση θέσεων εργασίας, ενώ τέσσερις στις πέντε εταιρείες περιμένουν νέα κάμψη δραστηριοτήτων.
Στο Λιανεμπόριο, οι επιχειρηματικές προσδοκίες παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η έρευνα διαπιστώνει νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, βύθιση των επιχειρηματικών προσδοκιών σε λιανεμπόριο-κατασκευές και υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων λένε ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα» (σχεδόν έξι στους δέκα), ενώ οι προβλέψεις των νοικοκυριών για το μέλλον τους και τις προοπτικές της οικονομίας συνολικά ήταν τον προηγούμενο μήνα οι χειρότερες από ποτέ (-57 μονάδες).
Ακρίβεια και ανεργία
Εννέα στους δέκα Ελληνες περιμένουν ότι η ανεργία θα αυξηθεί στο επόμενο δωδεκάμηνο, ενώ έξι στους δέκα εκτιμούν ότι οι τιμές των προϊόντων θα ακριβύνουν. Η πρόθεση των καταναλωτών να προχωρήσουν σε σημαντικές αγορές το επόμενο δωδεκάμηνο (έπιπλα, συσκευές κ.ά.) περιορίστηκε τον Σεπτέμβριο σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα με το 79% να απαντά ότι θα μειώσει συνολικά τις δαπάνες του. Παράλληλα, ενισχύθηκε ελαφρώς το ποσοστό εκείνων που προτίθενται να εξοικονομήσουν χρήματα για αποταμίευση (21% από 18%). Γκρίζα παραμένει η εικόνα και στους περισσότερους βασικούς τομείς της οικονομίας.
Στον κατασκευαστικό κλάδο το 65% των επιχειρήσεων (από 50% τον προηγούμενο μήνα) προβλέπει περαιτέρω μείωση θέσεων εργασίας, ενώ τέσσερις στις πέντε εταιρείες περιμένουν νέα κάμψη δραστηριοτήτων.
Στο Λιανεμπόριο, οι επιχειρηματικές προσδοκίες παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου