Ζυμώνουμε ένα νομοσχέδιο επί 4-5 μήνες, το παρουσιάζουμε για περίπου 1,5 ώρα στο υπουργικό συμβούλιο, το βγάζουμε στη δημόσια διαβούλευση για 10 ημέρες, το αφήνουμε στο συρτάρι για άλλες 10 ημέρες, το ξαναπαρουσιάζουμε στο υπουργικό συμβούλιο.
Τη συνταγή αυτή ακολουθεί το υπουργείο Υποδομών για το σχέδιο νόμου που αφορά τον πολύπαθο ΟΣΕ και το μόνο που έχει πετύχει ώς τώρα είναι να φέρει στο όριο βρασμού τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει ώς σήμερα αρκετές στάσεις εργασίας προειδοποιητικού χαρακτήρα.
Σήμερα, ο Δημ. Ρέππας -μετά το κλείσιμο της υπόθεσης των φορτηγατζήδων- αναμένεται να το ξαναφέρει προς συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου να δρομολογηθεί η κατάθεσή του στη Βουλή το συντομότερο δυνατό.
Αυτό που χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο είναι τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια. Μεταξύ άλλων, σε λιγότερο από 50 ημέρες από την ψήφισή του θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις τού -κατά την κυβέρνηση- πλεονάζοντος προσωπικού.
Το αργότερο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί επίσης η «προικοδότηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τροχαίο υλικό (που σήμερα το νοικιάζει από τον ΟΣΕ) και να έχουν καταρτιστεί νέες συμβάσεις εργασίας.
Στην ουσία, τα σωματεία των σιδηροδρομικών σύρονται στη διαπραγμάτευση για νέες συμφωνίες και κανονισμούς εργασίας, με την κυβέρνηση να κραδαίνει το μαστίγιο της νομοθετικής παρέμβασης στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.
Επειτα από τις διαδοχικές στάσεις εργασίας των τελευταίων εβδομάδων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών προσανατολίζεται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Μέλη του προεδρείου της κάνουν λόγο τόσο για πολυήμερες απεργίες όσο και για άλλες μορφές διαμαρτυρίας, όπως καταλήψεις κτιρίων και εκδοτηρίων εισιτηρίων.
Τη συνταγή αυτή ακολουθεί το υπουργείο Υποδομών για το σχέδιο νόμου που αφορά τον πολύπαθο ΟΣΕ και το μόνο που έχει πετύχει ώς τώρα είναι να φέρει στο όριο βρασμού τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει ώς σήμερα αρκετές στάσεις εργασίας προειδοποιητικού χαρακτήρα.
Σήμερα, ο Δημ. Ρέππας -μετά το κλείσιμο της υπόθεσης των φορτηγατζήδων- αναμένεται να το ξαναφέρει προς συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου να δρομολογηθεί η κατάθεσή του στη Βουλή το συντομότερο δυνατό.
Αυτό που χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο είναι τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια. Μεταξύ άλλων, σε λιγότερο από 50 ημέρες από την ψήφισή του θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις τού -κατά την κυβέρνηση- πλεονάζοντος προσωπικού.
Το αργότερο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί επίσης η «προικοδότηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τροχαίο υλικό (που σήμερα το νοικιάζει από τον ΟΣΕ) και να έχουν καταρτιστεί νέες συμβάσεις εργασίας.
Στην ουσία, τα σωματεία των σιδηροδρομικών σύρονται στη διαπραγμάτευση για νέες συμφωνίες και κανονισμούς εργασίας, με την κυβέρνηση να κραδαίνει το μαστίγιο της νομοθετικής παρέμβασης στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.
Επειτα από τις διαδοχικές στάσεις εργασίας των τελευταίων εβδομάδων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών προσανατολίζεται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Μέλη του προεδρείου της κάνουν λόγο τόσο για πολυήμερες απεργίες όσο και για άλλες μορφές διαμαρτυρίας, όπως καταλήψεις κτιρίων και εκδοτηρίων εισιτηρίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου