Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ . ΓΙΑ ΤΟΥΣ....ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ !!!

Παρήγγειλαν 156 πλοία σε δέκα μήνες οι Έλληνες εφοπλιστές

Στην παραγγελία 156 πλοίων (συνολικής μεταφορικής ικανότητας 12,79 dwt), προχώρησαν από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2011 οι 'Ελληνες εφοπλιστές, πραγματοποιώντας επενδύσεις συνολικού ύψους 11 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Πέρυσι με στοιχεία του ίδιου ναυλομεσιτικού οίκου, υπήρχαν 239 παραγγελίες πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 25,2 dwt.
Η πτώση των παραγγελιών οφείλεται σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες στην υπερπροσφορά χωρητικότητας, κυρίως στο ξηρό φορτίο και στα δεξαμενόπλοια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2010 οι 'Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν μόνο σε πέντε παραγγελίες πλοίων μεταφοράς αερίου, ενώ το 2011 σε 22.
Στα πλοία μεταφορά κοντέινερ (conteinerships) υπήρχαν πέρυσι 15 παραγγελίες ενώ φέτος έφθασαν τις 46. Στα δεξαμενόπλοια ο αριθμός των παραγγελιών μειώθηκε, απο 65 πέρυσι σε 24 φέτος. Πρόκειται, πράγματι, για θαυμάσια επίδοση, η οποία αποδεικνύει πόσο σαθρά είναι τα λεγόμενα των εκάστοτε κυβερνώντων για την «αύξηση της πίτας» από την οποία (όταν αυξηθεί) «θα φάμε όλοι». Απαραίτητη προϋπόθεση για «να αυξηθεί η πίτα», κατά τους κυβερνώντες πάντα, είναι να παραιτηθούν βέβαια οι εργαζόμενοι από μισθούς και δικαιώματα.Για να δούμε, όμως, από αυτήν την «πίτα», τη μεγαλύτερη στον πλανήτη, τι ακριβώς κερδίζει η Ελλάδα. Οχι η Ελλάδα των εφοπλιστών, του Παπανδρέου και του Παπακωνσταντίνου, αλλά η Ελλάδα του ελληνικού λαού.


Τη δεκαετία του '80, οι Ελληνες ναυτεργάτες αριθμούσαν τους 100.000. Σήμερα δεν ξεπερνούν τους 20.000. Αλήθεια, γιατί ενώ η «πίτα» των εφοπλιστών αυξάνει, για τους ναυτεργάτες το μόνο που αυξάνει είναι η ανεργία; Γιατί ενώ η χωρητικότητα των εφοπλιστών έχει «ξεχειλώσει», το ταμείο ανεργίας για τον ναυτεργάτη ισοδυναμεί με 298 ευρώ το μήνα;

Και εν τέλει: Από το γεγονός ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ήταν και παρέμειναν οι παγκόσμιοι «κουρσάροι», τι όφελος έχει η Ελλάδα του «Τιτανικού»; Για παράδειγμα, με τι έσοδα τροφοδοτήθηκε το δημόσιο ταμείο από την παγκόσμια πρωτιά των «πατριωτών» εφοπλιστών μας; Πόσα από τα καραβάκια τους φέρουν την ελληνική σημαία; Τι φόροι πληρώθηκαν στην Ελλάδα από τους εφοπλιστές για τα αμύθητα κέρδη τους;

Τέτοιες συζητήσεις και η αναφορά σε τέτοια στοιχεία αποφεύγονται επιμελώς από εκείνους που πανηγυρίζουν για τα «εθνικά επιτεύγματα» των Ελλήνων εφοπλιστών.
 

Συνεπώς: Η «πίτα» προφανέστατα και είναι τεράστια. Να, όμως, που δε φτάνει να μεγαλώνει η «πίτα». Το θέμα είναι, τελικά, ποιος την κατέχει. Κι όταν αυτός που την κατέχει είναι ο εφοπλιστής, οι άλλοι, εκείνοι που την αυξάνουν για λογαριασμό τους με τη δουλειά και το αίμα τους, απλώς «θαλασσοπνίγονται».

Δεν υπάρχουν σχόλια: