Το μέτρο ακολουθεί το πρότυπο του congestion charge στο Λονδίνο και θα ονομάζεται «γιατιέτσιον τσαρτζ». Οι επτά σταθμοί θα δημιουργήσουν ένα «δαχτυλίδι» και θα αποκόψουν την πρόσβαση στο κέντρο με αυτοκίνητο από τις κύριες οδούς. Ταυτόχρονα με μονοδρομήσεις και μπάρες θα απαγορευθεί η χρήση παράδρομων και στενών σαν εναλλακτική λύση. Πιο συγκεκριμένα οι σταθμοί θα βρίσκονται σε Συγγρού, Βασ. Σοφίας, Λεωφ. Αλεξάνδρας, 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων), Αγίου Κωνσταντίνου και Παναγή Τσαλδάρη (Πειραιώς).
Στην Ερμού ο πρώτος σταθμός διοδίων για πεζούς
Τα διόδια πεζών είναι το σημείο που η Ελλάδα διαφοροποιείται από την υπόλοιπη Ευρώπη και δοκιμάζει κάτι ακόμα πιο καινοτόμο. Ο πρώτος σταθμός αναμένεται να τοποθετηθεί πιλοτικά στην αρχή της Ερμού ενώ, αν πετύχει το συγκεκριμένο εγχείρημα, υπάρχουν ήδη σκέψεις για επέκταση των διοδίων πεζών σε άλλους κομβικούς εμπορικούς δρόμους και πεζόδρομους γύρω από το ιστορικό κέντρο, καθώς και έξω από μαγαζιά και μπαράκια που παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση.
Οι τιμές των διοδίων για τα αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές αλλά οι προβλέψεις τις τοποθετούν στα ίδια ύψη που βρίσκονται τα διόδια των εθνικών οδών, ενώ στον σταθμό διοδίων των πεζών οι τιμές αναμένονται να είναι 1,00 για ενήλικες, 0,80 για παιδιά, 2,00 για ποδήλατα και 2,50 για μηχανάκια κούριερ και ντελίβερυ. Όλοι οι σταθμοί θα δέχονται πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες ενώ ταυτόχρονα το υπουργείο είναι σε συνομιλίες με την Τράπεζα Πειραιώς για τη δημιουργία διοδιοδάνειου με ειδικούς όρους χρηματοδότησης και χαμηλό επιτόκιο.
Μέσα στο 2016 η κατασκευή των σταθμών
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2016 με χρονικό ορίζοντα έξι μηνών, με στόχο οι σταθμοί να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στο Νοέμβριο του 2016 ώστε να επωφεληθούν και από την αυξημένη κίνηση την περίοδο των γιορτών. Από τα έργα κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν 100 νέες θέσεις εργασίας ενώ για τη λειτουργία και συντήρηση των σταθμών άλλες 200 περίπου θέσεις. Από το υπουργείο περιμένουν να σημειωθεί σημαντική μείωση της κίνησης στο κέντρο καθώς και μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης.
Τέλος, πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη έχει συσταθεί επιτροπή από Κολωνακιώτες με σκοπό να απαιτήσει τη δημιουργία ενός δεύτερου δαχτυλιδιού γύρω από το Κολωνάκι με ακόμα ακριβότερα διόδια.
Βατράχι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου