Βούτυρο τρούφας, στέικ από ζαρκάδι και σαμπάνια βρίσκει κανείς αυτές τις μέρες στα ράφια των οικονομικών σουπερ μάρκετ, των λεγόμενων discounter, όπως το Lidl και το Aldi. Οι «μικρές πολυτέλειες» τις ημέρες των εορτών έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά κερδοφόρες για τις εν λόγω αλυσίδες σουπερ μάρκετ, αφού οι Γερμανοί είναι ιδιαίτερα γαλαντόμοι αυτή την εποχή.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της συμβουλευτικής εταιρείας ΕΥ οι Γερμανοί ξοδεύουν περίπου 109 ευρώ για το ρεβεγιόν. Έτσι συνολικά τα έξοδα για φαγητό και ποτό τις ημέρες των εορτών ανέρχονται περίπου στα 9 δις ευρώ. Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα γλυκά. Για τους Γερμανούς το οικογενειακό τραπέζι τις ημέρες των Χριστουγέννων είναι σημαντικότερο απ' ό,τι τα δώρα. Όπως έδειξε έρευνα αγοράς της εταιρείας Νίλσεν, το 97% των πολιτών συνδέει τα Χριστούγεννα με το καλό φαγητό σε σχέση με το 90% που συνδέει τις γιορτές με τα δώρα.
Οι ειδικοί πάντως υποστηρίζουν ότι τα προϊόντα πολυτελείας με τα οποία γεμίζουν τα ράφια τους τα οικονομικά σούπερ μάρκετ αυτή την περίοδο αξίζουν μια δοκιμή. Ο Μάρτιν Φάσναχτ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο WHU υποστηρίζει ότι τα σούπερ μάρκετ τύπου Lidl, πωλώντας τρόφιμα πολυτελείας δεν ενδιαφέρονται μόνο να αυξήσουν το τζίρο τους: «Ο κύριος στόχος είναι να βελτιώσουν τη φήμη τους και να στραφούν σε πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα που συνήθως δεν ψωνίζουν εκεί».
Μπορεί η περίοδος των εορτών για τους περισσότερους να συνδυάζεται με ευχάριστα γεγονότα, για την αγορά όμως είναι μια εποχή σκληρού ανταγωνισμού. DW
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου