Ζοφερή είναι η εικόνα της κατασκευής στην Ελλάδα, τόσο από την
άποψη του κόστους όσο και από την άποψη της ποιότητας, πολλών έργων
δημοσίων υποδομών, που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2000 - 2014 μέσω
συμπράξεων του δημοσίου τομέα με τον ιδιωτικό.
Αυτό επισημαίνεται σε έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ για
τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα
(ΣΔΙΤ), που δοθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
«Οι συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα εμφανίζουν πολλαπλές
αδυναμίες και αποφέρουν περιορισμένα οφέλη», επισημαίνουν οι Ευρωπαίοι
ελεγκτές υπογραμμίζοντας ότι εφεξής «δεν μπορούν να θεωρούνται
οικονομικά βιώσιμη επιλογή για την κατασκευή έργων δημόσιων υποδομών».
Το Ευρωπαικό Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στα συμπεράσματα αυτά
εξετάζοντας 12 ΣΔΙΤ που συγχρηματοδοτήθηκαν από την ΕΕ στην Ελλάδα, τη
Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ισπανία, στους τομείς των οδικών μεταφορών
και των επικοινωνιών, συνολικού κόστους 9,6 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σε ότι αφορά ειδικά την Ελλάδα η οποία, όπως σημειωνεται είναι
μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ, διαπιστώθηκε πως το
κόστος ανά χιλιόμετρο τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε εξέταση,
αυξήθηκε έως και κατά 69 %, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων
μειώθηκε έως και κατά 55 %. Για τον άξονα Πάτρας Πύργου και για τον Ε65 ( Λαμία - Εγνατία ) το κόστος αυξήθηκε κατά 45% και κατά 47% αντίστοιχα. Να σημειώσουμε ότι
σύμφωνα με την έκθεση η μείωση των φυσικών αντικειμένων στην Ολυμπία Οδό έφτασε τό 69%.
Η παραπάνω έκθεση και τα στοιχεία που παρουσιάζει η ΕΕ, δείχνουν το τι γινόνταν από τον παλαιοκομματισμό στα δημόσια έργα στην χώρα μας με τις αρχικές συμβάσεις και τις.....''αναθεωρήσεις τους''.
Η παραπάνω έκθεση και τα στοιχεία που παρουσιάζει η ΕΕ, δείχνουν το τι γινόνταν από τον παλαιοκομματισμό στα δημόσια έργα στην χώρα μας με τις αρχικές συμβάσεις και τις.....''αναθεωρήσεις τους''.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου