Την ανησυχία τους εξέφρασαν, ακόμα, η Ρωσία, η Τουρκία η Βρετανία και η Ινδία. Απάντηση έδωσε η Μόσχα στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά τις προπαρασκευαστικές κινήσεις για συνέχιση του πολέμου ΗΠΑ - Ισραήλ στο Ιράν, με τον Ντμίτρι Μεντβέντεφ να σχολιάζει
πως «ο ειρηνοποιός έδειξε για άλλη μια φορά το πραγματικό του πρόσωπο». Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας δήλωσε πως «το
κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ στη ναυσιπλοΐα μπορεί να οδηγήσει σε
σημαντικές ανισορροπίες στις διεθνείς αγορές πετρελαίου και αερίου».Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, σε δηλώσεις του εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά των ΗΠΑ.
«Οι ΗΠΑ έχουν δηλώσει, επίσημα, ότι κανένας δεν τους υπαγορεύει τίποτα. Ενδιαφέρονται
μόνο για τη δική τους ευημερία, κι είναι έτοιμοι να την υπερασπίσουν με
κάθε μέσο – πραξικοπήματα - απαγωγές - δολοφονίες ηγετών κρατών που
κατέχουν φυσικούς πόρους τους οποίους χρειάζονται οι Αμερικανοί. Στη
Βενεζουέλα, στο Ιράν, οι Αμερικανοί συνάδελφοί μας δεν κρύβουν ότι το
ζήτημα είναι το πετρέλαιο. Έχουν δόγμα για την κυριαρχία στην παγκόσμιες
αγορές ενέργειας. Αυτή «δεν είναι προσέγγιση στις διεθνείς σχέσεις αλλά απόπειρα να επιστρέψουμε στην εποχή της αποικιοκρατίας», είπε ο Σ.Λαβρόφ, καταγγέλλοντας επίσης και την ευρωπαϊκή πολιτική.
Η ένταση στον Περσικό Κόλπο αγγίζει το σημείο μηδέν, με την Τεχεράνη και την Ουάσιγκτον να επιδίδονται σε έναν επικίνδυνο χορό ισχύος.Ενώ οι ΗΠΑ πιέζουν για διαπραγματεύσεις, το Ιράν ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να συρθεί στο τραπέζι των συνομιλιών υπό καθεστώς απειλών, απορρίπτοντας κάθε σενάριο εκεχειρίας που θίγει την εθνική του κυριαρχία.
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών, Abbas Araghchi, ξεκίνησε μια κρίσιμη περιοδεία σε Πακιστάν, Ομάν και Ρωσία, επιδιώκοντας να θωρακίσει τις περιφερειακές του συμμαχίες.
Παρά τις φήμες που κυκλοφόρησαν από αμερικανικά μέσα για μυστικές επαφές με τους Steve Witkoff και Jared Kushner στο Islamabad, η Τεχεράνη διαψεύδει κατηγορηματικά κάθε συνάντηση με την αμερικανική πλευρά. Η στρατηγική του Ιράν είναι σαφής: ενίσχυση του «μετώπου των γειτόνων» και συντονισμός με τη Μόσχα, αφήνοντας τις ΗΠΑ στο περιθώριο.....


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου