Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ ΚΑΙ 6 € ΤΟ ΚΙΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΛΑΓΟΚΕΦΑΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. ΕΕΕΕΕ ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ !!! [ video ]

Η ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι αλιείς και επιστημονικοί φορείς αναζητούν λύσεις για το για το «κυνήγι» λαγοκέφαλου κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν, ο πραγματικός κίνδυνος δεν είναι για τους λουόμενους, όσο για το θαλάσσιο οικοσύστημα και το γεγονός ότι κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα τα ψάρια που αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής εδώ και 3.000 χρόνια.
 Ο «πόλεμος» προς το παρόν εστιάζεται στις Βρυξέλλες, όπου η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει την Κομισιόν ότι το ποσό της επιδότησης που έχει εφαρμοστεί στην Κύπρο για το «κυνήγι» του λαγοκέφαλου δεν μπορεί πια να σταθεί ως κίνητρο στην Ελλάδα. Το σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένει έγκριση, θέλει να επιδοτούνται οι αλιείς, για να «κυνηγήσουν» τον λαγοκέφαλο, επιδοτούμενοι με τιμή που θα ξεπερνά τα 6 ευρώ το κιλό.
                                          Αύριο, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, συγκαλεί ευρεία σύσκεψη με εκπροσώπους των αλιέων για την αντιμετώπιση των ξενικών ειδών στις ελληνικές θάλασσες, όπως ο λαγοκέφαλος που απειλούν τη βιωσιμότητα της ελληνικής αλιείας και το θαλάσσιο οικοοσύστημα, αλλά και το κόστος των καυσίμων, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και άλλα ζητήματα του κλάδου.                     Ο λαγοκέφαλος, από τη στιγμή που ήρθε στη Μεσόγειο, ήρθε για να μείνει. Το θέμα είναι πώς θα περιορίσουμε τον πληθυσμό του. Θα κάνουμε στοχευμένη αλίευση σε περιόδους αναπαραγωγής. Είναι ένα τοξικό ψάρι. Υπάρχει ειδική διαχείριση και συγκεκριμένοι κανονισμοί. Δεν είναι απλώς ότι πιάνω τους λαγοκέφαλους και τους πετάω. Πρέπει να καταμετρηθούν, να τοποθετηθούν σε ειδικά ψυγεία και στη συνέχεια να οδηγηθούν σε υψικάμινο για καύση. Τώρα που ξεμασκαρώθηκε το σκάνδαλο με τις επιδοτήσεις σε αγρότες και κτηνοτρόφους και δεν μπορούν να κινηθούν με την ίδια ευκολία βάζουν πλώρη για τους ψαράδες.               Αμέσως μετά την επικήρυξη του Λαγοκέφαλου ο Φραπές παρέδωσε στο λιμεναρχείο Γρεβενών 5 τόνους και στο λιμεναρχείο Κοζάνης 9 τόνους ο Χασάπης.
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου πως την κατάφερε τέτοια ψαριά δήλωσε ότι τα πάντα είναι θέμα δολώματος .....
Ο Φραπές κράτησε...''σιγή ιχθύος''.....
Στην φωτο τα αλιεύματα (μερος) τα άλλα είναι σαν τα πρόβατα της Κρήτης.
 

Το πρόβλημα με τους λαγοκέφαλους στις θάλασσες μας είναι πολύ σοβαρό όμως δεν είδαμε την κυβέρνηση του Αυγενάκη και του Βορίδη με την ίδια ευαισθησία να επιδοτεί και τους αγρότες που εγκατέλειψαν την παραγωγή σταφίδας στην Κρήτη και σε λίγο θα παρατήσουν όλα τα αμπέλια τους γιατί τα κόστη καλλιέργειας είναι δυσανάλογα μεγαλύτερα από τα έσοδα τους. Γενικά με τους πραγματικούς αγρότες, που τους έχουμε ανάγκη για να τρώμε σωστά προϊόντα η ευαισθησία της κυβέρνησης που είναι;

Στο να αποδέχεται και να συνυπογράφει συμφωνίες εισαγωγών αγροτικών προϊόντων από την Ινδία και τη Λατινική Αμερική.....

Έν τω μεταξύ, οι φήμες που κυκλοφορούσαν τις τελευταίες μέρες στόν πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου φαίνεται ότι βγαίνουν αληθινές! Φωτογραφία που αποδεικνύει την ύπαρξη τεράστιου Λαγοκέφαλου  στην Παραλία Πατρών, δημοσίευσε στο διαδίκτυο λουόμενη από την Παραλία Πατρών στη θέση Τσαούση!
Η λήψη μίας ξεχωριστής οικογενειακής φωτογραφίας στις καλοκαιρινές διακοπές είναι τις περισσότερες φορές καλοδεχούμενη. Για την Κα Πόλυ Μπαλτατζή, όμως, το στιγμιότυπο από το μπάνιο της στην Παραλία Πατρών στη θέση Τσαούση, έκρυβε έναν επισκέπτη, την παρουσία του οποίου δεν είχε συνειδητοποιήσει καθώς απολάμβανε οικογενιακώς τη θάλασσα…
Η Κα Μπαλτατζή, γιαγιά μιας 16χρονης εγγονής και ενός 15χρονου εγγονού, τα φωτογράφιζε να παίζουν με το νερό στην πολυσύχναστη 
και κοσμοπλημμυρισμένη παραλία του Τσαούση. Όταν παρατήρησε τη φωτογραφία στο σπίτι της, συνειδητοποίησε ότι στο νερό διαγραφόταν η μορφή ενός μεγάλου ψαριού, πιθανότατα Λαγοκέφαλου, λίγα μέτρα από τα παιδιά.
«Ήταν μεγάλο σοκ» παραδέχτηκε η ίδια σε ραδιοφωνικό σταθμό της Πάτρας. Η Κα Μπαλτατζή ανέβασε το στιγμιότυπο στο Facebook, προσελκύοντας χιλιάδες σχόλια, τα περισσότερα από τα οποία συμφωνούν ότι ο εισβολέας στην οικογενειακή της φωτογραφία είναι Λαγοκέφαλος.
 Η παρουσία Λαγοκέφαλων δεν είναι συνηθισμένη στην περιοχή. Εντούτοις, κάποιοι άλλοι παρατηρητές σημειώνουν ότι κανείς δεν μπορεί να πει κάτι με βεβαιότητα χωρίς μία λεπτομερέστερη εικόνα. Το ψάρι, για παράδειγμα, μπορεί να είναι ένας Λούτσος, μια χελώνα 
Caretta - caretta ή ένα άκακο δελφίνι.                                           Πολλοί ψαράδες της περιοχής, αλλά και λουόμενοι λένε ότι πρόκειται όντως για Λαγοκέφαλο γιατί έχει κάνει επανειλημμένα την εμφανισή του αλλά δεν πρόλαβαν να τον φωτογραφίσουν γιατί έριχναν παραγάδι.
Ο Κος Σωτήρης Καραλόγλου μάλιστα, γνωστότατος ψαράς της περιοχής μας είπε χαρακτηριστικά.
«Πρίν λίγες ημέρες ανέβαζα το παραγάδι που είχα ρίξει εδώ γύρω, όταν ξαφνικά ήρθα μούτρα με μούτρα με τον Λαγοκέφαλο να μου τρώει μιά συναγρίδα.
                                         Πέταξα την σημαδούρα και προσπάθησα να πιάσω το κινητό και να βγάλω μια σέλφι αλλά από τον τρόμο μου, μου έπεσε στη θάλασσα και έτσι δεν μπόρεσα να έχω ούτε τηλέφωνο, ούτε ένα αποδεικτικό στοιχείο από το συμβάν».
 Βέβαια, η Κα Μπαλτατζή είπε στα εγγόνια της της ότι η παράξενη μορφή στη φωτογραφία είναι δελφίνι, γιατί μένει κοντά στην παραλία Τσαούση και συνηθίζει να πηγαίνει για μπάνιο σχεδόν σε καθημερινή βάση.
        Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει το οικολογικό περιοδικό ''Η Τσούχτρα μου κι εγώ'' ο τεράστιος Λαγοκέφαλος έχει εμφανιστεί και σε άλλες πολυσύχναστες παραλίες της Αχα'ι'ας όπως Ψαθόπυργο, Αγ. Βασίλειο, Ροδινή, Καστελόκαμπο, Ρίον και Αραχωβίτικα. Συνήθως πλησιάζει τουρίστριες και παρέες νεαρών κοριτσιών.
Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες
 τότε είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε να κάνουμε με έναν επικίνδυνο Λαγοκέφαλο....
  

Δεν υπάρχουν σχόλια: