«Τα κακόβουλα λογισμικά είχαν από
κατασκευής κερκόπορτες (backdoors). Την ώρα που η τάδε κυβέρνηση
παρακολουθεί το κινητό του τάδε δημοσιογράφου ή πολιτικού, το Ισραήλ,
που της πούλησε το λογισμικό, είναι σε θέση να παρακολουθεί την εν λόγω
κυβέρνηση, μαζεύοντας στοιχεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα για
να την εκβιάσει πολιτικά, εάν παραστεί ανάγκη». Αυτά γράφει στο νέο του βιβλίο
ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου, δημοσιογράφος της «Καθημερινής», θέτοντας
μία από τις σοβαρότερες διαστάσεις της υπόθεσης των υποκλοπών: ποιος
μπορούσε να έχει πρόσβαση στα δεδομένα που συγκέντρωνε το Predator; Σύμφωνα με πραγματογνώμονες της Διεθνούς Αμνηστίας,
η Intellexa διατηρούσε τη δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης στα
συστήματα Predator των πελατών της.
Η πρόσβαση φέρεται να έφτανε ακόμη
και σε τμήματα όπου αποθηκεύονταν δεδομένα παρακολούθησης. Αυτό σημαίνει
ότι στελέχη της εταιρείας θα μπορούσαν δυνητικά να βλέπουν πληροφορίες,
φωτογραφίες και μηνύματα που είχαν εξαχθεί από τις μολυσμένες συσκευές. Από τη στιγμή που μεταξύ των στόχων
του Predator βρίσκονταν υπουργοί της ελληνικής κυβέρνησης, το ερώτημα
είναι αυτονόητο: έχει ρωτήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον Μπενιαμίν
Νετανιάχου εάν η ισραηλινή εταιρεία ή κρατικοί μηχανισμοί του Ισραήλ
είχαν πρόσβαση στα ευαίσθητα δεδομένα Ελλήνων υπουργών; Άλλωστε, όπως
έχει δηλώσει ο ίδιος, οι δύο ηγέτες είναι φίλοι. Λογικά, λοιπόν, θα
μπορούσε να ζητήσει μια ξεκάθαρη απάντηση. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ωστόσο,
αντί να απαντήσει στην ερώτηση, επέλεξε να επιτεθεί στον δημοσιογράφο.
Μας κατηγόρησε ότι επιδιώκουμε να καταργήσουμε τη διάκριση των εξουσιών
και να μετατρέψουμε τη δημοκρατία σε κάτι αντίστοιχο με «τα καθεστώτα
που μας αρέσουν».
Ευτυχισμένο το 1958.
Το ζήτημα των υποκλοπών, βέβαια, δεν έχει τεθεί μόνο από ανθρώπους που θα μπορούσαν να κατηγορηθούν ως θιασώτες της Σοβιετικής Ένωσης. Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, έχει χαρακτηρίσει την υπόθεση «καίριο πλήγμα στην καρδιά του κράτους Δικαίου», υποστηρίζοντας ότι παραμένουν σοβαρά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία των θεσμών και την απόδοση ευθυνών.
Η επόμενη ερώτηση προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ήταν, επομένως, εξίσου σαφής:
«Βλέπουμε ότι την κριτική δεν ασκεί κάποιος που υποστηρίζει ολοκληρωτικά καθεστώτα, όπως μας είπατε, αλλά ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Πώς απαντά η κυβέρνηση στην κριτική ότι ούτε η Δικαιοσύνη ούτε οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες έχουν δώσει μέχρι σήμερα πλήρεις απαντήσεις για την υπόθεση των υποκλοπών;»



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου