Αποκαλυπτικός ΝΑΤΟικός χάρτης δείχνει το βάθος της ελληνικής εμπλοκής στον πόλεμο, ενώ ο Ευ. Βενιζέλος δηλώνει ικανοποιημένος, γιατί τα «συμμαχικά» αεροσκάφη ζητάνε... άδεια για να έρθουν σε ελληνικά αεροδρόμια
Στις δηλώσεις που έκανε μετά τη συνάντηση ο Ε.Βενιζέλος είπε ότι ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας «για την κατάσταση στη Λιβύη και για το επίπεδο συμμετοχής των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων» και πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι «η διπλωματική και πολιτική θέση της χώρας μας αναδεικνύεται και ενισχύεται». Μάλιστα, εμφάνισε ως ελληνικό... επίτευγμα το ότι τα «συμμαχικά» μαχητικά αεροσκάφη, που χρησιμοποιούν ελληνικά αεροδρόμια, εναέριο χώρο και FIR (χώρος ευθύνης στο διεθνή εναέριο χώρο), ενημερώνουν για αυτό τις ελληνικές αρχές! «Τηρούνται, είπε, από όλα τα αεροσκάφη που μετέχουν στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και του συνασπισμού δυνάμεων που δρα στη Λιβύη και την ευρύτερη περιοχή, οι κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, ένα ζήτημα που μας ενδιαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με το FIR Αθηνών. Ενα ζήτημα ιδιαίτερης ευαισθησίας για την ελληνική κοινή γνώμη. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ένα κεκτημένο. Και επίσης, οι σχεδιασμοί του ΝΑΤΟ, όταν πρόκειται για πραγματικές στρατιωτικές επιχειρήσεις και όχι για ασκήσεις γίνονται με άλλα κριτήρια και με άλλες προτεραιότητες. Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για το χώρο, όχι μόνο της δικής μας εθνικής κυριαρχίας και των δικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή».
Με αυτούς τους ισχυρισμούς, ο υπουργός Αμυνας - άλλωστε αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική - προκειμένου να καλύψει την ελληνική εμπλοκή στον πόλεμο, θέτει υπό γενική αμφισβήτηση τα κυριαρχικά δικαιώματα στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Δηλαδή, εμφανίζει σαν επίτευγμα το γεγονός ότι μια σειρά ελληνικά αεροδρόμια, Σούδα, Αραξος, Ακτιο, Ανδραβίδα κ.λπ., έχουν μετατραπεί σε πολεμικά ορμητήρια πρώτης γραμμής και τα ξένα μαχητικά που επιχειρούν από αυτά δίνουν σχέδια πτήσης στις ελληνικές αρχές.
Ωστόσο, ούτε καν αυτό αληθεύει και τον Ελληνα υπουργό Αμυνας τον διαψεύδει το ίδιο το ΝΑΤΟ με αποκαλυπτικό χάρτη της περιοχής των επιχειρήσεων που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του. Συγκεκριμένα, για το ΝΑΤΟ, σχεδόν ολόκληρη η ελληνική επικράτεια νότια της Θεσσαλονίκης, ξηρά, θάλασσα και αέρας μέχρι και τη Λιβύη αποτελεί «Area of Operation» (Ζώνη Επιχειρήσεων) για την εφαρμογή των ΝΑΤΟικών σχεδίων για «Arms Empargo» (εμπάργκο όπλων) και «No Fly Zone» (ζώνη απαγόρευσης πτήσεων). Η περιοχή αυτή για το ΝΑΤΟ είναι επιχειρησιακά ενιαίος χώρος που υπάγεται σε τρία ΝΑΤΟικά στρατηγεία, τα οποία αποτυπώνονται και στο χάρτη, στο αεροπορικό στρατηγείο της Σμύρνης που έχει Αμερικανό διοικητή και Τούρκο υποδιοικητή και στα δύο στρατηγεία της Νάπολης στο Διακλαδικό και στο Ναυτικό. Πουθενά δεν αναφέρεται το CAOC-7 (ΝΑΤΟικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων) της Λάρισας, καθώς η λειτουργία του τελεί υπό τουρκική αίρεση. Προφανώς, το μόνο που διευθετούν οι ελληνικές αρχές είναι το πόσα αεροπλάνα χωράνε σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο, δηλαδή ένα είδος «παρκαδόρου». Από 'κει και πέρα η διαχείριση του ελληνικού εναέριου χώρου είναι καθαρά ΝΑΤΟική υπόθεση. Στον ίδιο χάρτη αποτυπώνεται και το βάθος της ελληνικής εμπλοκής, αφού αποτυπώνονται συγκεκριμένα τα πολεμικά αεροδρόμια Σούδας, Ανδραβίδας, Αράξου και Ακτίου ως «Airbase», δηλαδή αεροπορικές βάσεις εξόρμησης των βομβαρδιστικών για τη Λιβύη ΠΗΓΗ redship
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου