Το σχέδιο για υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα στον Βερίγγειο Πορθμό.
Είναι ακόμη πολύ νωρίς, όμως η προοπτική να μπορεί κανείς κάποια στιγμή να αγοράσει ένα σιδηροδρομικό εισιτήριο για να πάει από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη μέσω του Βερίγγειου Πορθμού ήρθε πλέον λίγο πιο κοντά. Την περασμένη εβδομάδα, το Κρεμλίνο έδωσε τις ευλογίες του για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό πρόγραμμα όλων των εποχών: μια σήραγγα μήκους 106 χιλιομέτρων που θα ενώσει την Ασία και τη Βόρεια Αμερική κάτω από τον Βερίγγειο και θα συνδέσει σιδηροδρομικά δίκτυα επιτρέποντας να ταξιδεύει κανείς με το τρένο από τη Βρετανία ώς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το πρόγραμμα, ύψους 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα επεκτείνει προς Ανατολάς τον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο ενώ θα επεκτείνει παράλληλα τις σιδηροδρομικές γραμμές της Αλάσκας προς τη Σιβηρία. Ανατολή και Δύση θα συναντηθούν κάτω από τα νησιά του Βερίγγειου, το ρωσικό Μεγάλος Διομήδης και το αμερικανικό Μικρός Διομήδης.
ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΤΣΑΡΟΥ. Η σήραγγα κάτω από τον Βερίγγειο Πορθμό, για την οποία είχε μιλήσει για πρώτη φορά το 1905 ο τσάρος Νικόλαος Β’, δεν είναι μόνο ένα όραμα. Την περασμένη εβδομάδα υποστηρίχθηκε από κορυφαίους αξιωματούχους του προέδρου Μεντβέντεφ, ανάμεσα στους οποίους ο Αλεξάντρ Λέβινταλ, ο αναπληρωτής ομοσπονδιακός εκπρόσωπος της Ρωσικής Απω Ανατολής. Οι υποστηρικτές του προγράμματος υπογραμμίζουν πως η σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων θα κοστίζει φθηνότερα και θα είναι ταχύτερη απ’ ό,τι η μεταφορά τους διά θαλάσσης. Ενα τέτοιο σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να μεταφέρει το 3% του παγκόσμιου όγκου φορτίων και να αποφέρει ετησίως 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Λέβινταλ ήταν ανάμεσα στους αξιωματούχους του Κρεμλίνου που έφτασαν στο Γιακούτσκ για να συμμετάσχουν σε μια τριήμερη διάσκεψη για την ανάπτυξη των υποδομών στη Βορειοανατολική Ρωσία. Οικοδεσπότης ήταν ο Γεγκόρ Μπρίσοφ, ο κυβερνήτης της Γιακουτίας (Ρωσική Δημοκρατία των Σαχά), και πήραν μέρος εκατοντάδες αντιπρόσωποι από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Βρετανία.
Μια μήκους 800 χλμ. επέκταση του Υπερσιβηρικού ώς το Γιακούτσκ – κατασκευάζεται με προϋπολογισμό ένα δισεκατομμύριο ευρώ και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 – αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής του Κρεμλίνου που, μέχρι το 2013, θα ωθήσει τις σιδηροδρομικές γραμμές άλλα 3.800 χιλιόμετρα, ώς το βορειοανατολικό άκρο της Σιβηρίας. Θα ενώσει αυτό το πλούσιο σε μεταλλεύματα έδαφος με σημαντικές οδούς μεταφοράς φορτίων στη Ρωσία και την Κίνα. Ετσι θα καταστεί εφικτή η κατασκευή της σήραγγας, ένα πρόγραμμα που θα διαρκέσει 15 χρόνια και θα κοστίσει περίπου το ένα δέκατο της κοινής επένδυσης για τις επεκτάσεις των ρωσικών, αμερικανικών και καναδικών σιδηροδρόμων.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ. Ο ρώσος πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν δεν κρύβει την πρόθεσή του να προωθήσει τις ρωσικές διεκδικήσεις στα μεγάλα ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα ορυκτών καυσίμων και μεταλλευμάτων της Αρκτικής, να βελτιώσει το εμπόριο με την Κίνα και να ασφαλίσει τα σύνορα της χώρας του στην Απω Ανατολή. Η κατασκευή δρόμων και σιδηροδρομικών γραμμών, η αποκατάσταση των πληθυσμών πόλεων που έχουν πληγεί από δύο δεκαετίες παραμέλησης και η ευημερία μιας περιοχής στην οποία η Ευρώπη θα μπορούσε να χωρέσει τρεις φορές έχουν γίνει εθνική προτεραιότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η προοπτική να βρεθεί η πολιτική βούληση – και τα χρήματα – για να ανοίξει μια οδός διπλάσια σε μήκος από τη Σήραγγα της Μάγχης κάτω από τον Βερίγγειο Πορθμό καθίσταται πολύ ρεαλιστικότερη.
ΠΗΓΗ: tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου