Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στους εφοπλιστές η κίνηση της κυβέρνησης να μετατρέψει την εθελοντική φορολογική συνεισφορά τους σε υποχρεωτική με νόμο. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών κάνει λόγο για «αντισυνταγματική απόφαση», ενώ την ίδια ώρα εφοπλιστές συνεχίζουν να παίρνουν τα πλοία τους από το ελληνικό νηολόγιο.«Αιφνιδιασμένοι» και «δυσαρεστημένοι» εμφανίζονται οι εκπρόσωποι της ελληνική εφοπλιστικής κοινότητα, εκτιμώντας πως με τη νέα ρύθμιση υπονομεύεται το σταθερό φορολογικό πλαίσιο της ναυτιλίας που ίσχυε τα τελευταία 40 χρόνια. Μάλιστα ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, σε δηλώσεις του σε ΜΜΕ υποστήριξε ότι με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία αίρεται το προστατευόμενο από το Σύνταγμα φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας, κάτι που το είχε επισημάνει πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στον υπουργό Οικονομικών.Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2013 ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν μόλις 1.907. Και όλα αυτά παρά τις δεσμεύσεις τόσο του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και των εκάστοτε υπουργών Ναυτιλίας, ότι η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτελούσε έναυσμα για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο ελληνικό νηολόγιο. Συγκεκριμένα ο αριθμός των πλοίων από 2.026, που ήταν τον Οκτώβριο του 2011, κατέβηκε στα 1.958 το 2012 και στα 1.907 (508 φορτηγά, 531 δεξαμενόπλοια, 630 επιβατηγά και 238 άλλες κατηγορίες) το 2013, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στα επιβατηγά, καθώς 26 αποχώρησαν από το ελληνικό νηολόγιο.
Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013
ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ....ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ !!!
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στους εφοπλιστές η κίνηση της κυβέρνησης να μετατρέψει την εθελοντική φορολογική συνεισφορά τους σε υποχρεωτική με νόμο. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών κάνει λόγο για «αντισυνταγματική απόφαση», ενώ την ίδια ώρα εφοπλιστές συνεχίζουν να παίρνουν τα πλοία τους από το ελληνικό νηολόγιο.«Αιφνιδιασμένοι» και «δυσαρεστημένοι» εμφανίζονται οι εκπρόσωποι της ελληνική εφοπλιστικής κοινότητα, εκτιμώντας πως με τη νέα ρύθμιση υπονομεύεται το σταθερό φορολογικό πλαίσιο της ναυτιλίας που ίσχυε τα τελευταία 40 χρόνια. Μάλιστα ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, σε δηλώσεις του σε ΜΜΕ υποστήριξε ότι με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία αίρεται το προστατευόμενο από το Σύνταγμα φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας, κάτι που το είχε επισημάνει πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στον υπουργό Οικονομικών.Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2013 ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν μόλις 1.907. Και όλα αυτά παρά τις δεσμεύσεις τόσο του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και των εκάστοτε υπουργών Ναυτιλίας, ότι η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτελούσε έναυσμα για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο ελληνικό νηολόγιο. Συγκεκριμένα ο αριθμός των πλοίων από 2.026, που ήταν τον Οκτώβριο του 2011, κατέβηκε στα 1.958 το 2012 και στα 1.907 (508 φορτηγά, 531 δεξαμενόπλοια, 630 επιβατηγά και 238 άλλες κατηγορίες) το 2013, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στα επιβατηγά, καθώς 26 αποχώρησαν από το ελληνικό νηολόγιο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου