Με την πράσινη μετάβαση να επιταχύνεται μετά τον πόλεμο στο Ιράν, λόγω της ιστορικής διαταραχής στην αγορά πετρελαίου, επανέρχεται επιτακτικά η ανάγκη για υποδομές αποθήκευσης, ειδικά στην Ελλάδα που έχει κάνει άλματα στα έργα ηλιακής και αιολικής ενέργειας αλλά υστερεί σε μπαταρίες. Έτσι, η επιπλέον ενέργεια που παράγει αποτελεί «φτηνό προϊόν» για γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία και η Βόρεια Μακεδονία που διαθέτουν τις υποδομές αποθήκευσης - μπαταρίες για να την αξιοποιήσουν.
Ενώ εταιρείες παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ κινδυνεύουν ακόμη και να χρεοκοπήσουν επειδή οι τιμές χονδρικής είναι χαμηλές ή και μηδενικές κάποιες ώρες κάθε μέρα, οι Ελληνες καταναλωτές δεν βλέπουν όφελος στον λογαριασμό τους. Αντιθέτως, επωφελούνται οι Βούλγαροι, καθώς το ρεύμα από ΑΠΕ που περισσεύει εξάγεται, αποθηκεύεται σε μπαταρίες και καταναλώνεται όποτε το χρειάζονται. Πόσο μ... (αφελείς) είμαστε. Γιατί; Διότι πληρώνουμε αδρά το "κόλπο με την Βουλγαρία". Ποιο είναι το κόλπο;
Πουλάμε
το πλεονάζον ρεύμα μας από ΑΠΕ στην Βουλγαρία διότι δεν έχουμε
υποδομές αποθήκευσής του. Έτσι όταν βραδιάζει ή όταν πέφτει ο αέρας και
το χρειαζόμαστε, η Βουλγαρία μας το ξαναπουλάει. Η ΔΕΗ το
ανακατεύει αυτό το ρεύμα με ελάχιστο ρεύμα από φυσικό αέριο και μας το
ξαναπουλάει 3 φορές ακριβότερο, σαν να παράγεται όλο από φυσικό αέριο. Με το κόλπο αυτό κερδίζει η ΔΕΗ που το πουλά 2 φορές, μια στη Βουλγαρία και μια σε
εμάς, κερδίζει η Βουλγαρία, πληρώνουμε εμείς.

Γιατί γίνεται όλο αυτό;
- Επειδή οι εισαγωγείς LNG καθορίζουν τις τιμές. Η αποθήκευση θα τους ακύρωνε και θα έριχνε τις τιμές του ρεύματος αφού η ενέργεια που παράγεται από τις ΑΠΕ είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τις ανάγκες της χώρας. ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ: οι εισαγωγείς LNG είναι σε γενικές γραμμές οι ίδιοι με τους μεγάλους παραγωγούς ΑΠΕ. ΕΧΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ
: Ακούγεται ότι κάποιος από τους μεγάλους ετοιμάζεται να
επενδύσει σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην Βουλγαρία. Αν ισχύει αυτό,
τότε θα πουλάει το ρεύμα στον εαυτό του και μετά θα του το πουλάει πίσω
για να το πουλάει σε εμάς σε τιμές ρεύματος από LNG.
Υπάρχει
οργανωμένη χειραγώγηση; Αν
υπάρχει, δεν υπάρχουν αποδείξεις. Αυτό που σίγουρα υπάρχει είναι εύλογα
ερωτήματα σχετικά με το αν το ισχύον μοντέλο λειτουργεί προς όφελος του
ανταγωνισμού και του καταναλωτή ή αν ευνοεί σκανδαλωδώς όσους κατέχουν
δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Και βέβαια υπάρχει και η ανάγκη για δημόσια
συζήτηση και τεκμηριωμένες απαντήσεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου