Η ιδιωτικοποίησή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αξίωση που προβάλλει η εγχώρια αστική τάξη για να αναβαθμίσει το ρόλο και τα επιχειρηματικά της σχέδια στην ευρύτερη περιοχή, όπου μαίνονται οι επικίνδυνοι για τους λαούς ανταγωνισμοί. Και αυτό γιατί το κάθε ένα από αυτά παίζει και έναν ξεχωριστό γεωστρατηγικό ρόλο στις συνδυασμένες μεταφορές, σε αγωγούς κ.λπ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Θ. Σχίζας, κάνοντας ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι τα σχέδια για «αναβάθμιση» της αστικής τάξης πηγαίνουν χέρι – χέρι με την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, αναφέρθηκε στις δομές υποστήριξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπως η διαμόρφωση εμπορευματικού, αλλά και ενεργειακού κέντρου, εκτιμώντας ότι «η Αλεξανδρούπολη έχει υψηλότερη γεωστρατηγική σημασία από άλλες περιοχές της Τουρκίας. Το σημαντικό είναι ότι βρίσκεται εκτός Βοσπόρου και Δαρδανελίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική Εγνατία η ίδια η Αλεξανδρούπολη αποκτά μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες».
902.gr