Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

ΠΑΤΡΑ : ΕΡΓΑ ΑΞΙΑΣ 240.000.000 Ε ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΑΤΡΕΩΝ. ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΠΟΛΗ !!!

Εγκρίθηκε προχθές το βράδυ, από το Δημοτικό Συμβούλιο, το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Πατρέων, για το 2020.
Εισηγητές του θέματος ήταν οι Αντιδήμαρχοι Έργων Χρήστος Κορδάς, Πολεοδομικού Σχεδιασμού Μιχάλης Αναστασίου και Περιβάλλοντος Νίκος Ασπράγκαθος, ενώ τα έργα του Τεχνικού Προγράμματος, παρουσιάστηκαν από την Διευθύντρια της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Ελένη Αλεξοπούλου.
Aυτό που ακόμα και πέρσι φαινόταν υπερβολικά φιλόδοξο, να υπάρχουν εγκεκριμένα ποσά χρηματοδότησης από διάφορες πηγές (ΣΑΤΑ, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, Ταμεία, Πόρους Δήμου κ.λ.π.) έργα προϋπολογισμού της τάξεως 160 εκ. ευρώ χωρίς να αθροίζονται τα έργα, της ΔΕΥΑΠ και οργανισμών που μαζί υπερβαίνουν αρκετά τα 200 εκατ. ευρώ ! Αν μάλιστα προσθέσουμε τα εν δυνάμει έργα διαχείρισης απορριμμάτων, το πρόγραμμα ανέρχεται στο ύψος των 240 εκ. ευρώ!

Αναλυτικότερα:

Α . ΈΡΓΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ Η/ΜΣχετική εικόνα

Είμαστε σε εξαιρετικά καλό δρόμο και θα έχουμε νέα θεαματικά αποτελέσματα, στην βελτίωση των υποδομών της πόλης με έργα προϋπολογισμού 113 εκ.
Μεγάλη είναι η προσπάθεια των Υπηρεσιών Ηλεκτρομηχανολογικών έργων, του ηλεκτροφωτισμού όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των  εγκαταστάσεων σ’ όλα τα σχολικά, και Δημοτικά κτήρια  και τους οργανισμούς μας. Αλλάζει εντός της προσεχούς διετίας ο φωτισμός της Πάτρας με LED, και έξυπνα συστήματα διαχείρισης του, ένα νέο και σημαντικό έργο ύψους 4 εκ. ευρώ που μελετήθηκε από τις Υπηρεσίες μας και θα γίνει από την αυτεπιστασία μας. Πράγμα που επίσης θα μειώσει περίπου 40% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης έχουμε μελέτες και χρηματοδότηση για  νέα μεγάλα έργα ηλεκτροφωτισμού με κυριότερα στον ΒΙΟΠΑ την οδό Κανακάρη, καθώς και σε όλες τις προβλεπόμενες αναπλάσεις στις γειτονιές και το ιστορικό κέντρο.
Το Τεχνικό πρόγραμμα της Διεύθυνσης πέραν των δεκάδων έργων της Αυτεπιστασίας περιλαμβάνει για το 2020 περίπου 80 έργα και μεγάλου ύψους προμήθειες. Υπάρχουν πλήρεις μελέτες και εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις παρά τις τεράστιες δυσκολίες που συνάντησαν λόγω της «γραφειοκρατίας» για Αναπλάσεις, στον Αγ. Αλέξη, στα Άνω Συχαινά, στο Έλος της Αγυιάς, στην Άνω Πόλη, την Κάτω Πόλη, τις ιστορικές κλίμακες, στην Γούβα ποδηλατόδρομο παραλιακά ,στην οδό Κων/λεως, στην Κρήνη, κ.λ.π. Μόνο το πρόγραμμα  Αναπλάσεων είναι συνολικού ύψους 30εκ. ευρώ!
Όσον αφορά τα κτίρια έχουμε μελέτες και χρηματοδοτήσεις με σημαντικότερα το Παλαιό Νοσοκομείο, το νέο 12ο Δημοτικό και το 3ο Γυμνάσιο (που καθυστερούν λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων), τα Παλαιά Σφαγεία που ολοκληρώνονται όπως και το Αρσάκειο και ο παιδικός σταθμός στην οδό Μανιακίου. Έχουμε ανάδοχο στο μεγάλο έργο των αποθηκών του ΑΣΟ που θα αναβαθμίσει τις νέες συνοικίες και τις Ιτιές, το «Εργοστάσιο Τέχνης» στου Λαδόπουλου. Θα γίνει εκσυγχρονισμός του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, 4 γηπέδων ποδοσφαίρου και 20 περίπου γηπέδων μπάσκετ, συντηρήσεις και εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης δεκάδων σχολικών κτηρίων, πολλών δημοτικών κτιρίων όπως στον Αγ. Διονύσιο, της Βιβλιοθήκης, έργα πυροπροστασίας και αντικεραυνικής προστασίας, το μεγάλο έργο κατασκευής οικοτροφείου για άτομα με αυτισμό προϋπολογισμού 3,5 εκ. ευρώ, έργα προστασίας από επικίνδυνα κτίρια. Συνεργαζόμαστε με το Υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου επιτέλους να συντηρηθεί το Μνημείο του Θεάτρου Απόλλων με ευθύνη των υπηρεσιών του αλλά και την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας.
Με την ολοκλήρωση των παραπάνω υποδομών η Πάτρα, στις συνοικίες και το κέντρο θα έχει κάνει άλματα μπροστά.
Θέλουμε να εξάρουμε την προσπάθεια της Δ/νσης Αρχιτεκτονικού Έργου, που πέρα των προαναφερθέντων επιτευγμάτων της έχει ολοκληρώσει τα τεύχη του Μεγάλου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για το Παραλιακό Μέτωπο που μια εκ των βασικών παραμέτρων έχουμε την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.  Ένα ζήτημα, ένα κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της Πάτρας για το οποίο έχει επιδειχτεί ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή. Ο Διαγωνισμός έχει σχεδιαστεί κατά τρόπο ώστε αμέσως μετά να γίνει  ανάθεση της μελέτης και στο επόμενο ΕΣΠΑ θα είμαστε έτοιμοι για την πολλών εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδότηση της ευρύτερου ενδιαφέροντος ανάπλασης.
Συνεχίζουμε τις προσπάθειες με την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια ώστε να έχουμε επιτέλους θετικές εξελίξεις για την μετατροπή του εμβληματικού πρώην εργοστασίου του Λαδόπουλου σε Διοικητικό – Πολιτιστικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο. Έργο μεγάλου προϋπολογισμού απέναντι από το Νέο Λιμάνι που θα επιδράσει αποφασιστικά στην αναβάθμιση όχι μόνο των Νοτίων γειτονιών της Πάτρας και όλης της πόλης.
Εκκρεμούν τα πολύ μεγάλα θέματα της παραχώρησης από την κυβέρνηση του Ριγανόκαμπου, ενώ με κατασκευή στην Αγυιά του Βόρειου Πάρκου, του Πλατανόδασους και των παρεμβάσεων στις Δημοτικές εκτάσεις στη Ζώνη Καβουκάκι – Δασύλλιο- Αρόη διαμορφώνονται εκτεταμένες περιαστικές Ζώνες Πράσινου - Αναψυχής που τόσο ανάγκη έχει ο Πατραϊκός λαός. Έτσι διαμορφώνεται μια σύγχρονη Πράσινη πόλη στην περίμετρό της.
Προγραμματίζουμε νέες μελέτες για το Γυμνάσιο του Αγίου Βασιλείου, το 10ο Λύκειο, τρεις νέοι παιδικοί σταθμοί, μελέτες πυροπροστασίας πάρα πολλών σχολείων, ενώ διατίθεται 1,5 εκ. ευρώ για νέες και παλιότερες παιδικές χαρές. Κάνουμε επίσης γνωστό το σπουδαίο έργο αναβάθμισης στο βρεφοκομείο και σε τέσσερις παιδικούς Σταθμούς. Το μεγάλο κτίριο που νοικιάστηκε για κοινωνικές ανάγκες στην οδό Γούναρη ολοκληρώνονται και θα λειτουργήσει άμεσα για δομές φιλοξενίας αστέγων.
Τέλος θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι υπάρχει μέριμνα και κονδύλια για την Ανάπλαση του σκουπιδότοπου της Ξερόλακας με καύση του βιοαερίου που ήδη υπογράφτηκε Σύμβαση με Ανάδοχο και εκκρεμεί η υπόλοιπη μελέτη αποκατάστασης της.

Β. ΕΡΓΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΩΝ ΠΑΤΡΑΣ

Ο Δήμος μας με γρήγορα βήματα βελτιώνει την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλές εκατοντάδες δρόμοι και πεζοδρόμοι, αγροτικοί οδοί, οι διαγραμμίσεις, τεχνικά έργα αντιστηρίξεων, αντιπλημμυρικά έργα, στηθαία ασφαλείας, αρδευτικά έργα, διανοίξεις οδών, τα κοιμητήρια κ.λ.π..
Έχει δοθεί προτεραιότητα στις γειτονιές, πρώτα στις οδούς μεγαλύτερης κυκλοφορίας, μετά στους δευτερεύοντες και εν τέλει σε όλες τις κατηγορίες των δρόμων σταδιακά των συνοικών.
Η  Διεύθυνση Έργων Υποδομής συμμετέχει με την κατασκευή δύο σημαντικών έργων Αναπλάσεων μέσω ΕΣΠΑ στα Ζαρουχλέικα και στα ιστορικά Καντριάνικα που ήδη υπάρχει Ανάδοχος. Έχει αναλάβει επίσης το μεγάλο βάρος στα έργα και τις μελέτες που αφορούν την διαχείριση των απορριμμάτων στην Ξερόλακκα όσον αφορά το ΣΜΑ, τον τοίχο αντιστήριξης, στο εργοστάσιο επεξεργασίας και στην επέκταση του ΧΥΤΑ στου Φλόκα.
Τα προϋπολογισθέντα έργα της Διεύθυνσης είναι ύψους 70 ! εκ. ευρώ ενώ για το έτος 2020 ανέρχονται σε 16 εκ. ευρώ, πολλαπλάσια από κάθε άλλη φορά.
Εκτός από δεκάδες χιλιόμετρα συντήρησης οδών της πόλης που φαίνονται στο πρόγραμμα κάνουμε ιδιαίτερα αναφορά σε έργα όπως οι δρόμοι προς την ιστορική Μονή Ομπλού και Παναχαϊκό όρος τα έργα αγροτικής οδοποιίας, τα νέα πεζοδρόμια πολλών χιλιομέτρων, οι τσιμεντοστρώσεις στις τοπικές κοινότητες, επισκευές φθαρμένων οδοστρώματων κ.λ.π..
Νέα έργα μπαίνουν στο προσκήνιο όπως η διαμόρφωση δρόμου – πεζοδρόμου στο Μείλιχο και την παλαιά κοίτη του Διακονιάρη στου Πράτσικα, η οδός προς Βελβίτσι, προς Γλαύκο και Σούλι, έργα υποδομής σε Πιτίτσα, Αργυρά, Σελλά, Άνω Καστρίτσι, όπως επί στην Μεσσάτιδα, τα Δεμένικα, το Ρίο κ.λ.π..
Η Διεύθυνση  Έργων Υποδομής καταβάλλει κάθε προσπάθεια με λίγους μηχανικούς ώστε να συνταχθούν οι μελέτες, να χρηματοδοτηθούν και δημοπρατηθούν και να κατασκευαστούν όλα τα έργα που φαίνονται στους σχετικούς πίνακες.
Είναι ένα ιδιαίτερο φιλόδοξο πρόγραμμα 70 περίπου έργων που επιδίωξή μας είναι να  έχουμε τα τρία προσεχή χρόνια χρηματοδοτήσεις πλην του Δήμου από ιδίους πόρους και από την Κυβέρνηση και τα προγράμματα. Είμαστε χαρούμενοι και αποδίδουμε κάθε έπαινο σε όλη την κλίμακα της ιεραρχίας της Διεύθυνσης, στην Αυτεπιστασία ,στις Τεχνικές Υπηρεσίες και κάθε εργαζόμενο, αφού ήδη έχει σημειωθεί βελτίωση σε όλη την πόλη αλλά και προχωράει ο νέος Προγραμματισμός ολοταχώς.
Το Δημοτικό Συμβούλιο και ο Πατραϊκός Λαός πρέπει να γνωρίζει ότι οι ανάγκες για έργα υποδομής είναι πολλαπλάσιες. Σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται από το παραπάνω πρόγραμμα, αφού χαρακτηριστικά  έχουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα κακών οδοστρωμάτων, ανύπαρκτων πεζοδρομίων κλπ..
Συνεπώς αναδεικνύεται η ανάγκη ενίσχυσης με 1) επαρκή Κρατική χρηματοδότηση αλλά και 2) με νέους μηχανικούς ,τεχνολόγους και τεχνικούς.

Ε. ΕΡΓΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΩΝ ΠΑΤΡΑΣ

Στην πόλη μας και το 2019 συνεχίζεται, έστω και με χαμηλούς ρυθμούς, η απώλεια κοινοχρήστων χώρων παρά το ότι ο Δήμος μας είχε διαθέσει στη Δ/νση αυτή το τεράστιο για το οικονομικά μας τους δεδομένα ποσό των 5,2 εκ. ευρώ, ίδιος πόρος και ΣΑΤΑ.
Σημειωτέον, ότι αν και για την υλοποίηση του σχεδίου Πόλεως, χρειαζόμαστε αρχικά ποσό  της τάξεως των 100 εκ. ευρώ οι κυβερνήσεις αρνούνται να χρηματοδοτήσουν προγράμματα αγοράς ελεύθερων χώρων έστω σταδιακά ενώ το Πράσινο Ταμείο που συγκεντρώνει χρήματα από τους Δημότες για τέτοια θέματα για την Πάτρα έχει εγκρίνει μόνο 900.000 ευρώ!
Το 2020 στις οφειλές του Δήμου για πιο παλιές αποζημιώσεις προστίθενται νέες, όπως αποζημιώσεις για πράξεις αναλογισμού στον Άγιο Βασίλειο, για αγορά Πλατειών όπως είναι απέναντι από την Τροχαία, την Πλατεία Καζαντζάκη στην Αγυιά κ.λ.π., πρόσθετα ποσά για εξώδικη  αποζημίωση ιδιοκτησιών για απαλλοτριώσεις και αγορές ρυμοτομούμενων ιδιοκτησιών για άλλους κοινόχρηστους χώρους.
Πέρα από την έλλειψη Κρατικών χρηματοδοτήσεων η Δ/νση Πολεοδομικού αντιμετωπίζει και αυτή μεγάλη έλλειψη σε εργαζομένους ιδιαίτερα νέων μηχανικών και τεχνολογιών.
Σημειωτέον ότι η Υπηρεσία να έχει κρίσιμο ρόλο για το μέλλον των Πολεοδομικών ζητημάτων της Πόλης μας, δηλαδή της ποιότητας ζωής των δημοτών μας.
Στην τεράστια έκταση του Δήμου μας προχωρά βασανιστικά αργά η προώθηση Πολεοδομικού Σχεδιασμού σε εκτεταμένα και πυκνοδομημένα τμήματα των πρώην Καποδιστριακών Δήμων. Επίσης πρέπει να γίνουν Αναθεωρήσεις των Πολεοδομικών Σχεδίων όπως και το ΓΠΣ. Υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε κυκλοφοριακές μελέτες, στις Πράξεις Εφαρμογής, εκκρεμότητες, στα ζητήματα του Παραλιακού Μετώπου, στους Παραλιακούς δρόμους, τα προβλεπόμενα με τους Αιγιαλούς, τις παραλίες κλπ..
Όσον αφορά τα κυκλοφοριακά ζητήματα της Πάτρας, κύριο είναι το πρόβλημα των Αστικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΚΤΕΛ). Χρειάζεται νέα οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών από Δημόσιο Φορέα, με σύγχρονα λεωφορεία, με πυκνά στο χώρο και στο χρόνο δρομολόγια, με φθηνό εισιτήριο, με λειτουργία προαστιακού σιδηρόδρομου από Κάτω Αχαΐα έως Αίγιο, με υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίον έως τον Άγιο Ανδρέα.
Δημοπρατείται άμεσα μελέτη ανασυγκρότησης – αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Πάτρα (Δρομολόγια, στάσεις, αφετηρίες, προορισμοί κλπ). Να σημειωθεί ότι δεν έχουν γίνει παρά μόνον στοιχειώδης αλλαγές στο ζήτημα αυτό, τα τελευταία τριάντα (30) χρόνια. Το έργο της αναδιάρθρωσης θα βελτιώσει την λειτουργία, θα αυξηθεί η επιβατικότητα, θα ευνοηθεί η μετακίνηση με ποδήλατα και πεζή, θα ανακουφιστεί το κυκλοφοριακό.
Παράλληλα προωθείται η σύνταξη σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΓΚ) ώστε να δοθούν νέες γενικές κατευθύνσεις όσον αφορά στην κυκλοφορία σε ολόκληρη την πόλη (πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, ρυθμίσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης, ΜΜΜ κλπ) στην οποία θα συμμετάσχουν φορείς, σύλλογοι, ειδικοί, δημότες κ.ά.
Τέλος ολοκληρώνεται η συμπληρωματική μελέτη που αφορά κυρίως τα λεωφορεία ώστε να πραγματοποιηθεί η αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη, Κορίνθου και Κωνσταντινουπόλεως.

Δ. ΕΡΓΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣχετική εικόνα

Η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση της επεξεργασίας στερεών αποβλήτων κυρίως με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σε συνδυασμό με την καύση απορριμμάτων, που είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για το περιβάλλον. Παρακολουθούμε με ανησυχία τις τελευταίες εξελίξεις, που αφορούν στα θέματα των απορριμμάτων. Πρόσφατα είδαμε ότι συμπεριλαμβάνεται στο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, η διαχείριση των απορριμμάτων της Αχαΐας, μάλιστα χωρίς να ρωτούν τους ενδιαφερόμενους Δήμους.
Με τον τελευταίο «αναπτυξιακό πολυνόμο», πέρασαν επίσης διατάξεις για την ιδιωτικοποίηση δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας, που όπου εφαρμοστούν, θα περιοριστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα μειωθούν οι μισθοί τους. Τελικό αποτέλεσμα θα είναι η δραματική αύξηση των δημοτικών τελών, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις, η εμπειρία δείχνει, ότι ταυτόχρονα θα υποβαθμιστεί και η ποιότητα των υπηρεσιών.
Το προσωπικό της Διεύθυνσης Καθαριότητας, από τον διευθυντή, τους τμηματάρχες, το επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό συστηματικά, οργανωμένα και με μεγάλη προσπάθεια κρατούν την πόλη καθαρή και συμβάλουν σε μικρά και μεγάλα έργα, παρά τις εδώ μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό. Τους συγχαίρουμε και τους ευχαριστούμε.
Πραγματοποιείται καθημερινά η αποκομιδή των απορριμμάτων της πόλης και των Δημοτικών Ενοτήτων από τους 6.000 περίπου εγκατεστημένους κάδους απορριμμάτων και από τους 850 περίπου κάδους ανακύκλωσης (οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι  στις Δημοτικές Ενότητες, όπου η αποκομιδή γίνεται από προσωπικό του Τμήματος Αποκομιδής), καθώς και το πλύσιμο των κάδων απορριμμάτων. Επιπλέον πραγματοποιείται καθαρισμός των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων του Δήμου με προσωπικό και μηχανικά μέσα, περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων, καθαρισμός από αφίσες, διαφημίσεις και καθαρισμός εγκαταλελειμμένων οικιών, όπως επίσης και καθαρισμός και πλύσιμο χώρων, όπου γίνονται καθημερινά λαϊκές αγορές.
Διάθεση οχημάτων, σε Δ/νσεις του Δήμου, που ζήτησαν την συνδρομή για την καλύτερη λειτουργία τους. Σε συνεργασία με τη Πολιτική Προστασία, γίνεται διάθεση απαραίτητων οχημάτων – μηχανημάτων, όταν χρειάζεται για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, πλημμύρων, κατολισθήσεων, κ.α. είτε την χειμερινή είτε την καλοκαιρινή περίοδο.
Έχει επιτευχθεί η ανανέωση σχεδόν όλων των κάδων, και σε παρά πολύ μεγάλο ποσοστό η ανανέωση και εκσυγχρονισμός οχημάτων και εξοπλισμού με δαπάνες ύψους 5 εκ. ευρώ χωρίς δάνεια, ενώ η συντήρηση διατηρεί τον εξοπλισμό σε υψηλό επίπεδο ετοιμότητας. Φέτος έγινε προμήθεια 1400 κάδων και συντηρήθηκαν 900, τοποθετήθηκαν συνολικά 1300 καινούργιοι και επισκευασμένοι κάδοι, 500 απορριμματοδέκτες (200 καινούργιοι και 300 επισκευασμένοι). Το συνεργείο συντήρησης ασχολείται με την επισκευή των 300 περίπου οχημάτων και μηχανημάτων έργων. Η επισκευή των οχημάτων – μηχανημάτων θα πρέπει να γίνεται άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις επειδή αυτό συνεισφέρει στην βελτίωση της παραγωγικότητας του εν λόγω εξοπλισμού.
Αναμένουμε την παραλαβή μεγάλου φορτωτή δαπάνης 250.000 ευρώ, πλυντικά μηχανήματα, τσάπα, καδοπλυντήριο, 12 οχήματα και 2 σκούπες δαπάνης 1,8 εκ ευρώ, έχει γίνει η προμήθεια πάρα πολλών οχημάτων και μηχανημάτων όλων των τύπων για να καλυφθούν οι μεγάλες ελλείψεις, που είχε η υπηρεσία καθαριότητας στο παρελθόν. Πολύ σύντομα ολοκληρώνεται και η προμήθεια νέου εξοπλισμού. Το 2020 θα παραληφθούν επιπλέον οχήματα – μηχανήματα, κάδοι κ.λ.π. αξίας 900.000 ευρώ.
Οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων είναι  παρά πολύ μεγάλες, πράγμα που δυσκολεύει την παραγωγική αξιοποίηση του συνόλου του εξοπλισμού και των οχημάτων. 

Ο ΧΥΤΑ στην ΞερόλακκαΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΥΤΑ στην Ξερόλακκα

Έχει ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του ΧΥΤΑ με διευθέτηση και συλλογή των στραγγισμάτων, έχουν καλυφθεί με χώματα τεράστιες επιφάνειες απορριμμάτων, ενώ καλύπτονται τα απορρίμματα καθημερινά σε πραγματικό χρόνο, οπότε έχει βελτιωθεί η εικόνα του ΧΥΤΑ θεαματικά και έχει περιοριστεί στο ελάχιστο η όχληση των περιοίκων. Και όλα αυτά με πολύ λιγότερο προσωπικό και πολύ λιγότερα χρήματα.
Μετά από την έγκριση του ΠΕΣΔΑ και την κύρωσή του από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που έγινε με μεγάλη καθυστέρηση, προχωρήσαμε εντατικά στην υλοποίηση των προβλέψεων του  Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΤΣΔΑ).
Τα έργα, που έχουν προγραμματιστεί  και προωθούνται στον ΧΥΤΑ της Ξερόλακκα, είναι η ολοκλήρωση του τοίχου αντιστήριξης, ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), η Μονάδα  Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων (ΜΕΒ), το έργο για το βιοαέριο. Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την Απόφαση Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), που έχουν καθυστερήσει σε απαράδεκτο βαθμό, θα ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες για ένταξη των έργων σε προγράμματα κρατικής χρηματοδότησης και ΕΣΠΑ, που τρέχουν. Έχουν προγραμματιστεί κονδύλια προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα για την αποκατάσταση του ΧΥΤΑ.
Η αποσπασματική χρηματοδότηση ενός συνολικού συστήματος διαχείρισης των απορριμμάτων με πολλές διαφορετικές προσκλήσεις χρηματοδότησης είναι συστηματικά δομημένη ώστε πρακτικά να παρεμποδίζεται η κατασκευή έργων με κρατική χρηματοδότηση.
Αντίθετα σε μεγάλα ιδιωτικά έργα οι διαδικασίες είναι fast-track. Αυτό δείχνει ότι οι κυβερνητικές πολιτικές   ευνοούν το μεγάλο κεφάλαιο και τις επενδύσεις σε νέους κερδοφόρους  τομείς.
Είμαστε στο τελευταίο στάδιο για τα παρακάτω έργα συνολικού προϋπολογισμού 40 εκ. ευρώ περίπου.
(1). Βιοαέριο. Κατασκευή συστήματος συλλογής και καύσης βιοαερίου (Ανόρυξη γεωτρήσεων, αγωγοί, συλλογή και μεταφορά, τοποθέτηση λειτουργίας πυρσού καύσης). Η μελέτη  συντάχθηκε από το προσωπικό των τεχνικών υπηρεσιών . Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους. Έχει αναδειχθεί ανάδοχος  και μέχρι το καλοκαίρι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί.
(2). Ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) αποτελεί έργο απαραίτητο  για την μεταφορά απορριμμάτων στου Φλόκα και την αξιοποίηση του σε κάθε άλλη περίπτωση εάν χρειαστεί. Η δυναμικότητα του είναι περίπου 50 χιλ. τόνοι/έτος. Επίσης περιλαμβάνεται προμήθεια των κινητών σταθμών μεταφόρτωσης για την συμπίεση και μεταφορά των απορριμμάτων, που είναι 4 ρυμουλκά και ισάριθμα ημι-ρυμουλκούμενα με αυτοφερόμενους μηχανισμούς συμπίεσης ελαχίστης χωρητικότητα 54 κυβικών μέτρων.
(3). Μονάδα Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων (ΜΕΒ) Η Μονάδα κομποστοποίησης προδιαλεγμένων  οργανικών δυναμικότητας 9.500 τόνων/έτος, θα συμβάλει σημαντικά στην ανακύκλωση . Η μελέτη της ΜΕΒ έχει ολοκληρωθεί και υποβάλλεται για χρηματοδότηση όταν εγκριθεί η ΑΕΠΟ. Επίσης προωθούνται δράσεις προυπολογιμού 1,5 εκ. ευρώ για διαλογή στη πηγή Βιοαποβλήτων,καθώς και δημιουργία Πράσινου Σημείου και 42 Γωνιών Ανακύκλωσης.
(4) Η χρηματοδότηση της κατασκευής του  τοίχου αντιστήριξης καθυστέρησε  απελπιστικά. Ολοκληρώνεται η κατασκευή του  εντός του τρέχοντος έτους. Ο τοίχος αντιστήριξης κατασκευάζεται για την αποτροπή κατολισθήσεων και για να δοθεί χρόνος εναπόθεσης απορριμμάτων μέχρι αυτά να μεταφέρονται στου ΦΛΟΚΑ. 
Οι προσπάθειες για τη ανανέωση της  Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων άρχισαν από το Σεπτέμβρη του 2018. Μετά από ατέρμονες διαδικασίες έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος πληρότητας από την αδειοδοτούσα αρχή, Α.Δ.Π.ΔΕ.Ι.  Έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση  από 12/9/2019 και αναμένεται ως θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την έκδοση της ΑΕΠΟ. Το χρονικό όριο για την  γνωμοδότηση όλων των φορέων ήταν 5/11/2019. Παρόλο που το θέμα των καθυστερήσεων τέθηκε από το Δήμαρχο ,τον Περιφερειάρχη, η Περιφέρεια επέκτεινε την προθεσμία των γνωμοδοτήσεων κατά 2 μήνες χωρίς καμία αιτιολόγηση. 
Εργοστάσιο διαλογής σύμμικτων και μονάδα επεξεργασίας βιοαποβλήτων, και η επέκταση του ΧΥΤΥ Φλόκα
Ο ΧΥΤΥ στου Φλόκα ανήκει στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας, αλλά  υποστηρίζεται από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Πάτρας όσον αφορά τις μελέτες, μετά από προγραμματική σύμβαση.
Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) δυναμικότητας 53.000 τόνων/έτος και Μονάδα Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων (ΜΕΒ) δυναμικότητας 8.000 τόνων/έτος
Τον Απρίλιο του 2019, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάτρας ενέκρινε την  παραλαβή της μελέτης για την Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) και την Μονάδα Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων (ΜΕΒ). Η δημοπράτηση του έργου προγραμματίζεται να γίνει με το σύστημα μελέτη-κατασκευή και με κρατική χρηματοδότηση.
Επέκταση της χωρητικότητας του ΧΥΤΥ Φλόκα
Η επέκταση της χωρητικότητας του ΧΥΤΥ μπορεί να αυξήσει την διάρκεια εναπόθεσης υπολειμμάτων  για πολλά  χρόνια.  Ανατέθηκε  μελέτη επέκτασης του ΧΥΤΥ Φλόκα σε μεγάλο μελετητικό γραφείο, η οποία έχει ολοκληρωθεί.
Η υλοποίηση των παραπάνω έργων για το ΧΥΤΥ του ΦΛΟΚΑ θα γίνει με κρατικούς πόρους. Το προεδρείο και η εκτελεστική επιτροπή του Νομαρχιακού ΦΟΔΣΑ με την συγκειμένη  σύνθεσή του πλέον φέρει την ευθύνη για τους κινδύνους, που διατρέχει η πόλη από οποιαδήποτε απόπειρα ανατροπής του υπάρχοντος σχεδιασμού.
Αν για οποιοδήποτε λόγο διακοπεί ο σχεδιασμός μας και επαναπροσδιοριστεί με βάση νέο Εθνικό και Περιφερειακό σχεδιασμό, είμαστε σίγουροι ότι ο Νομός Αχαΐας θα αντιμετωπίσει εκτός από το πρόβλημα του Αιγίου και το πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα της Πάτρας, γιατί δεν υπάρχει άλλος χώρος για εναπόθεση σκουπιδιών και θα έχουμε δραματικές εξελίξεις. Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και με τη στήριξη του λαού της Πάτρας θα αγωνιστούμε για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός μας.
...........................................................................................................................................................
Ο Δήμος μας, οι τεχνικές μας υπηρεσίες οι τεχνίτες μας οι εργαζόμενοι έχουμε κάνει άλματα μπροστά όσον αφορά τις υποδομές της Πόλης.
Μαζί και με τους Δημότες σε κινητοποίηση, διεκδικούμε δεκάδες νέα μεγάλα έργα με Δημόσια Δαπάνη όπως την Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου με υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής  από το Ρίο έως Αγ. Ανδρέας, το Λαδόπουλο αλλά και τα έργα Διαχείρισης των Απορριμμάτων κλπ.
Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον αγώνα προασπίζοντας το συμφέρον της νεολαίας μας, του Πατραϊκού Λαού".


ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: