Με εισηγητή τον Δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, συζητήθηκε και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, το θέμα: «Μέτρα προς επίτευξη της επιθυμίας του Πατραϊκού λαού, η διέλευση του τρένου από την Πάτρα να είναι υπόγεια και στην επιφάνειά του να διαμορφωθεί γραμμικό πάρκο και να αποδοθεί η χερσαία ζώνη του βόρειου λιμένα στον Δήμο Πατρέων. Εξέταση των συνεπειών του master plan του Ο.Λ.ΠΑ. στο νέο λιμάνι και μέτρα αντιμετώπισής τους».
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
«Το Δημοτικό μας Συμβούλιο διαχρονικά, εκφράζοντας την βούληση του πατραϊκού λαού, απαιτούσε και συνεχίζει να απαιτεί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το παλιό λιμάνι όπως και το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο, να αποδοθεί στον Δήμο Πατρέων, δηλαδή στον ιδιοκτήτη του, που είναι ο πατραϊκός λαός. Η έκταση αυτή αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο για την απρόσκοπτη επαφή του με το υγρό στοιχείο, τη θάλασσα. Αποτελεί το φυσικό περιβάλλον, που πρέπει να υπερασπίσουμε από την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους, που είναι στους σχεδιασμούς των κατόχων του πλούτου, και του ΤΑΙΠΕΔ. Η απαίτησή μας για οριστική παραχώρηση, για την ελεύθερη πρόσβαση και την δωρεάν χρήση ώστε να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες στην ξεκούραση, την αναψυχή, στον πολιτισμό και τον αθλητισμό, ικανοποιήθηκε εν μέρει με τις πρωτοβουλίες και τη δημιουργία του Νότιου Πάρκου, αλλά και την νομική του παραχώρηση τον Ιούλιο του 2018. Από την παραχώρηση εξαιρέθηκε το Βόρειο 1 Δήμος Πατρέων Αρ.Εσωτ.Αλλ : 9863 / 2026 Ημ/νία: 19/06/2026 (παλιό) λιμάνι που παρέμεινε στο ΤΑΙΠΕΔ και τον Ο.Λ.ΠΑ. Δεν υλοποιήθηκε η μεταφορά όλων των λειτουργιών και εγκαταστάσεων στο νέο λιμάνι, προκειμένου να ενταχθεί στην ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και αυτού του υπερπολύτιμου χώρου. Έγινε το αντίθετο. Το υπερταμείο - ΤΑΙΠΕΔ θεωρώντας τον χώρο οικονομικό φιλέτο, χαρτοφυλάκιο, προχώρησαν τα οικονομικά τους σχέδια, στοχεύοντας στην προσέλκυση επενδυτών με παραχώρηση δραστηριοτήτων, για να αντλήσουν πλούτο. Με την σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης της Ν.Δ. και με αποφάσεις των κυβερνητικών οργάνων παρεμβαίνουν νομοθετικά (master plan) και καθορίζοντας τις χερσαίες και θαλάσσιες ζώνες της, οικοδομικά τετράγωνα και χρήσεις εντός αυτής της περιοχής. Τους εξασφάλισαν και 12,5 εκατ. ευρώ, χρήματα του ελληνικού λαού, για να κάνουν όλα τα αναγκαία έργα, χωρίς να βάλουν οι ίδιοι, δεκάρα τσακιστή. Η κερδοσκοπική προσέγγιση της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, υπερισχύει της ζωής του πατραϊκού λαού, των αναγκών του, του μέλλοντος των παιδιών του. Προβάλλουν ότι θα έρθει «ανάπτυξη» και νέες θέσεις εργασίας, δημιουργώντας μια νέα οικονομική δραστηριότητας στην χερσαία ζώνη του παλιού λιμένα. Οι εργαζόμενοι και οι βιοπαλαιστές επαγγελματίες και έμποροι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα θετικό από την «ανάπτυξη» που ευαγγελίζονται η κυβέρνηση και οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Η κερδοφορία και η ανάπτυξη των «επενδυτών» πατάνε πάνω στην αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων και το τσάκισμα των βιοπαλαιστών επαγγελματιών. Τα κέρδη πηγαίνουν στις τσέπες όσων κατέχουν ήδη τον πλούτο, με τα λαϊκά προβλήματα να οξύνονται και τους εργαζόμενους να είναι αντιμέτωποι με τα ευέλικτα ωράρια εργασίας, τα 13ωρα, τα αυξημένα εργατικά «ατυχήματα» και τη μείωση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και την αδυναμία των λαϊκών οικογενειών να βγάλουν το μήνα, στο σπίτι, το γραφείο, στα μαγαζιά τους. Προσπαθούν να πείσουν τον πατραϊκό λαό, ότι η μαρίνα για μέγα γιότ θα φέρει πλούσιους τουρίστες. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι ο κάθε επισκέπτης, δεν έρχεται στην Πάτρα για να δει τσιμεντένια τείχη και «πλωτά παλάτια». Έρχεται για τον φυσικό πλούτο του τόπου, για να έρθει σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά της Πάτρας και της γύρω περιοχής. Το εγκεκριμένο πλέον master plan και οι περιβαλλοντικές μελέτες που προωθούν, δεν αποτελούν σχέδιο «ανάπτυξης» για την πόλη μας. Η κυβέρνηση με τους.......Η Συνέχεια ΕΔΩ....https://e-patras.gr/.../dimotiko-symboylio-egkrithike-i...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου