Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018

ΠΑΤΡΑ : ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ !!! [ video ]

Υπάρχει ολόκληρος φάκελος για το τρένο στην Πάτρα.
Υπάρχει ολόκληρο αρχείο όπου έχουν καταγραφεί οι θέσεις όλων των πολιτικών, οικονομικών , κοινωνικών φορέων.
Οι πολιτικές δυνάμεις των ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ από την πρώτη στιγμή είχαν ταχθεί με την επιφανειακή διέλευση του τρένου. Εξηγούσαν πως έτσι το τρένο θα ερχόταν πιο γρήγορα μέχρι το λιμάνι, αλλά και πιο οικονομικά.

Αδιαφορούσαν, ωστόσο, για την καταστροφή της ίδιας της πόλης με τη συγκεκριμένη επιλογή.
Δεν θεωρούσαν σπουδαίο γεγονός τα τείχη που θα υψώνονταν για την ασφαλή διέλευση, τα οποία, αναπόφευκτα θα διχοτομούσαν την πόλη, θα έκλειναν την πρόσβαση στη θάλασσα, θα διέλυαν το μισό Νότιο Πάρκο.

Ουδείς νοήμων μπορούσε να κατανοήσει γιατί υποστηριζόταν μια καταστροφική λύση για ένα έργο που θα γίνει για τα επόμενα 200 χρόνια !
Μέχρι τότε (Φθινόπωρο του 2014) οι πατρινοί δεν είχαν πάρει χαμπάρι τι σχεδίαζαν για την πόλη τους και μάλιστα ερήμην τους.
Στο δήμο Πατρέων, την περίοδο εκείνη γινόταν αλλαγή φρουράς, από τον Δημαρά, στον Πελετίδη.
Έτσι, μόλις ο Πελετίδης ανέλαβε τα καθήκοντά του, τον επισκέφθηκε στο Δημαρχείο, μία ομάδα καθηγητών των πανεπιστημίων Ζυρίχης, Πατρών και Πολυτεχνείου Αθήνας.
Η ομάδα καθηγητών είχε αναλάβει να κάνει μελέτη για επιφανειακή διέλευση του τρένου, την οποία και ολοκλήρωσε και ήρθε να την παρουσιάσει στο νέο – τότε – δήμαρχο Πελετίδη.
Άπλωσαν τα σχέδιά τους και εξηγούσαν στον δήμαρχο τον τρόπο που θα διέλθει το νέο ηλεκτροκίνητο τρένο. Κάποια στιγμή, ο Πελετίδης, – κι αφού είχε καταλάβει το έγκλημα που σχεδίασαν για την τρίτη πόλη της χώρας – ρώτησε ΄΄εσάς ποιος σας υπέδειξε αυτόν τον τρόπο διέλευσης;΄΄. Οι καθηγητές είπαν ότι οι ίδιοι τον προτείνουν γιατί συμφέρει χρονικά, οικονομικά και πως σε πολλές ευρωπαικές πόλεις εφαρμόζεται.

΄΄Και ποιος είναι ο εντολέας σας ;΄΄ ξαναρωτά ο δήμαρχος.
΄΄Η ΕΡΓΟΣΕ΄΄, απαντούν οι καθηγητές.

- Αποφάσισε, λοιπόν, η ΕΡΓΟΣΕ πως θα περάσει από την Πάτρα και εμάς μας αγνόησε; Δηλαδή, έρχεται στο σπίτι μας και θέλει να μας το φτιάξει όπως αυτή νομίζει ; Να τους πείτε, λοιπόν, πως από την Πάτρα δεν θα περάσει όπως αυτή θέλει. Αυτό θα το αποφασίσουν οι πατρινοί, είπε ο Πελετίδης.
Έκτοτε, άρχισαν να χτυπούν καμπανάκια…
Έρχεται το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και η ΄΄Λαική Συσπείρωση΄΄ κατεβάζει πρόταση, την εξής : Το τρένο μετά το Ρίο να φύγει από την Περιμετρική και μέσω του Γλαύκου να κατέβει στο νέο λιμάνι και εν συνεχεία να φτάσει στη Βιομηχανική Περιοχή κι από κει να κατευθυνθεί στον Πύργο.

Δεν συμφωνούν οι μεγάλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, που είχαν προλάβει να πάρουν ΄΄γραμμή΄΄ για να στηρίξουν την επιφανειακή διέλευση, κόντρα στα συμφέροντα της πόλης.
Η δημοτική Αρχή παρέμενε σταθερή στη θέση της και σε κάθε ευκαιρία δήλωνε πως δεν θα δεχτεί τη διχοτόμηση της πόλης και απειλούσε να ξεσηκώσει τον κόσμο.
Μετά από καιρό η κυβέρνηση κάνει νέα πρόταση. Ανακοινώνει ότι το τρένο θα υπογειοποιηθεί από τον Αγ.Διονύσιο μέχρι τον Αγ.Ανδρέα.

Τη δέχτηκαν με ενθουσιασμό οι πολιτικές δυνάμεις ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και πολλοί φορείς.
Την απέρριψε η δημοτική Αρχή, γιατί όπως είπε ο Πελετίδης,΄΄ η Πάτρα δεν είναι μόνο το ιστορικό της κέντρο΄΄.
Γίνεται νέο Δημοτικό Συμβούλιο με την αντιπολίτευση να πιέζει τον Πελετίδη να δεχτεί τη νέα πρόταση του Σπίρτζη.
Ανένδοτος ο δήμαρχος, αρνείται την πρόταση, γιατί, όπως είπε ΄΄παρέλαβα ενιαία πόλη δεν θα παραδώσω διχοτομημένη πόλη, επειδή το θέλουν τα συμφέροντα΄΄.
Ακολουθούν επαφές δημάρχου με Σπίρτζη, δίχως αποτέλεσμα, αλλά σε επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Δημαρχείο, ο Πελετίδης το θέτει ξεκάθαρα το θέμα και ο Τσίπρας έδειξε να κατανοεί το πρόβλημα.

Ξεκίνησαν διαβουλεύσεις και αλλεπάλληλες επαφές στην Αθήνα, όπου σε νέα συνεδρίαση του Δ.Σ. ο δήμαρχος ενημερώνει το Σώμα πως η ενδεδειγμένη λύση είναι η περιμετρική διέλευση και αν η κυβέρνηση, με ευθύνη της, την απορρίψει τότε η εναλλακτική μας πρόταση είναι να γίνει υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι την έξοδο από την πόλη και να μας δοθεί η δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα γραμμικό πάρκο.
Ωστόσο, ούτε αυτή η πρόταση ικανοποίησε την αντιπολίτευση, η οποία ήθελε να έρθει το τρένο γρήγορα ως τον Αγ. Διονύσιο και να υπογειοποιηθεί μετά ως τον Αγ. Ανδρέα (δηλαδή, αυτό που πρότεινε η κυβέρνηση).

Την περίοδο εκείνη είχαν ξεσηκωθεί οι κάτοικοι του Καστελλοκάμπου και του Προάστιου, όταν διαπίστωσαν το έγκλημα που θα γινόταν στην περιοχή τους.
Ξεκίνησαν δυναμικές κινητοποιήσεις όπου συμμετείχε σε αυτές και η δημοτική Αρχή. Πριν από, περίπου, ένα χρόνο στην ίδια περιοχή διοργανώθηκε ευρεία σύσκεψη για το θέμα, όπου παρέστησαν βουλευτές, εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ, ο δήμαρχος, ο αντιπεριφερειάρχης Αχαίας, εκπρόσωποι των ΤΕΕ, Επιμελητηρίων, επαγγελματοβιοτεχνών, δημοτικοί σύμβουλοι κ.ά.

Η Επιτροπή κατοίκων βλέποντας τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ ήταν απόλυτα αρνητική και συντάχθηκε με την πρόταση Πελετίδη για περιμετρική διέλευση ή υπογειοποίηση από το Ρίο.
Όμως, εκτός δύο δημοτικών συμβούλων (Μανέτας, Σιγαλός) ουδείς άλλος από τους παράγοντες συμφωνούσε με την πρόταση του Δημάρχου και των κατοίκων. Μάλιστα, εναντίον τους τάχθηκε ανοικτά ο αντιπεριφερειάρχης Γρ.Αλεξόπουλος.
Μπροστά στις εντεινόμενες αντιδράσεις, ο Σπίρτζης υποσχέθηκε να μελετηθεί η περίπτωση υπογειοποίησης από το Ρίο και να εκτιμηθεί σε κόστος. Τούτο επετεύχθη και σήμερα ο Υπουργός έφερε τα ευχάριστα νέα στην Πάτρα.

Ρεπορτερ

Δεν υπάρχουν σχόλια: