Με εισηγητή τον Δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, συζητήθηκε και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, το θέμα: «Μέτρα προς επίτευξη της επιθυμίας του Πατραϊκού λαού, η διέλευση του τρένου από την Πάτρα να είναι υπόγεια και στην επιφάνειά του να διαμορφωθεί γραμμικό πάρκο και να αποδοθεί η χερσαία ζώνη του βόρειου λιμένα στον Δήμο Πατρέων. Εξέταση των συνεπειών του master plan του Ο.Λ.ΠΑ. στο νέο λιμάνι και μέτρα αντιμετώπισής τους».
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Το Δημοτικό μας Συμβούλιο διαχρονικά, εκφράζοντας την βούληση του Πατραϊκού λαού, απαιτούσε και συνεχίζει να απαιτεί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, το παλιό λιμάνι όπως και το υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο, να αποδοθεί στον Δήμο Πατρέων, δηλαδή στον ιδιοκτήτη του, που είναι ο Πατραϊκός λαός. Η έκταση αυτή αποτελεί ζωτικής σημασίας χώρο για την απρόσκοπτη επαφή του με το υγρό στοιχείο, τη θάλασσα. Αποτελεί το φυσικό περιβάλλον, που πρέπει να υπερασπίσουμε από την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους, που είναι στους σχεδιασμούς των κατόχων του πλούτου, και του ΤΑΙΠΕΔ. Το Υπερταμείο - ΤΑΙΠΕΔ θεωρώντας τον χώρο οικονομικό φιλέτο - χαρτοφυλάκιο, προχώρησαν τα οικονομικά τους σχέδια, στοχεύοντας στην προσέλκυση επενδυτών με παραχώρηση δραστηριοτήτων, για να αντλήσουν πλούτο. Με την σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης της Ν.Δ. και με αποφάσεις των κυβερνητικών οργάνων παρεμβαίνουν νομοθετικά (master plan) και καθορίζοντας τις χερσαίες και θαλάσσιες ζώνες της, οικοδομικά τετράγωνα και χρήσεις εντός αυτής της περιοχής.
Παράλληλα οι ζώνες που χωρίζεται το Νότιο Λιμάνι με βάση το master plan περιλαμβάνουν: ζώνη χερσαίας εναπόθεσης (dry-berth), εμπορικής και βιομηχανικής δραστηριότητας για τη διαχείριση σκαφών, ενεργειακό κόμβο LNG (με χωροθέτηση εγκαταστάσεων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην οποία περιλαμβάνεται και μονάδα επαναεριοποίησης), εμπορικό τμήμα για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και γενικού φορτίου), ζώνη ακτοπλοΐας. Προβλέπεται η δημιουργία μιας ειδικής βάσης στο λιμάνι της Πάτρας που θα εξυπηρετεί έρευνες και εργασίες για υδρογονάνθρακες (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) στη θάλασσα, με το λιμάνι να λειτουργεί και ως κέντρο υποστήριξης θαλάσσιων ενεργειακών έργων, με δεδομένη και τη συμφωνία για ερευνητική γεώτρηση στο οικόπεδο 2 του Βορειοδυτικού Ιονίου. Σε αυτή την πρόβλεψη εντάσσεται και η εγκατάσταση προσωρινών εγκαταστάσεων διαχείρισης Λάσπης Εξορύξεων (mud plant). Η λιμενική αυτή εγκατάσταση διαχειρίζεται ειδικά υγρά γεώτρησης πετρελαίου ή φυσικού αερίου, ενώ προσωρινές εγκαταστάσεις τέτοιου είδους προβλέπονται και τον Βόρειο Λιμένα. Απόβλητα που περιέχουν πολλές επικίνδυνες ουσίες (από βαρέα μέταλλα έως και καρκινογόνους πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες), ενώ σε περίπτωση διαρροών μολύνεται το υπέδαφος, τα υπόγεια ύδατα, η θάλασσα, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος έκλυσης αερίων. Όλες αυτές οι εγκαταστάσεις, του LNG, αλλά και των μειγμάτων εξορύξεων είναι μέσα σε κατοικημένη περιοχή, δίπλα από τα σχολεία και τους χώρους αναψυχής που παίζουν τα παιδιά μας, που ο Πατραϊκός λαός ζει και εργάζεται. Το Δημοτικό Συμβούλιο με ομόφωνες αποφάσεις του, μαζί με τον Πατραϊκό λαό και τους φορείς του, με το δίκιο τους μπροστά και τη μαχητική διεκδίκηση όλων των προηγούμενων χρόνων, κατάφεραν να αποσπάσουν τη δέσμευση της Κυβέρνησης, του αρμόδιου Υπουργείου και του ίδιου του Πρωθυπουργού, για την υπογειοποίηση 5,2 χιλιομέτρων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, εντός του αστικού ιστού της Πάτρας. Μάλιστα, η δέσμευση αυτή είχε περάσει και στη φάση της υλοποίησης, καθώς προχώρησε ο ανταγωνιστικός διάλογος, για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο, συνεχίζοντας τη διεκδίκηση για την υπογειοποίηση και του τμήματος από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου. Οι εξελίξεις για τη μη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΔΕΝ αλλάζει τη σταθερή διεκδίκηση της πόλης μας και φυσικά θεωρούμε ότι απ’ την πλευρά της Κυβέρνησης πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης και σε κάθε περίπτωση, να μην υπάρξει ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ για «διχοτομικές» λύσεις, στη λογική του....«δήθεν ρεαλισμού», λόγω απόρριψης του αιτήματος. Άλλωστε, τα έργα που εγκρίθηκαν απ’ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δείχνουν καθαρά ότι όταν εξυπηρετούνται συγκεκριμένες προτεραιότητες, π.χ. οι πολεμικοί σχεδιασμοί. Ο Πατραϊκός λαός, σε όλη αυτή την πορεία, είχε απέναντί του και τους....διάφορους «καλοθελητές» του συστήματος και στην πόλη μας, όσους ΔΕΝ μπορούν να διανοηθούν ότι μπορείς να διεκδικείς, σε σύγκρουση με μεγάλα συμφέροντα. Είναι αυτονόητο, ότι η πόλη μας ΔΕΝ μπορεί να διχοτομηθεί σε όλο της το μήκος, επειδή το κεντρικό κράτος και οι κυβερνήσεις αρνούνται να δουν τι είναι σημαντικό και τι όχι για το μέλλον των επόμενων αιώνων! Και είναι γνωστό, ότι στην πραγματικότητα αμφισβητείται και το τμήμα που η Κυβέρνηση έκανε αποδεκτό για υπογειοποίηση. Η Ε.Ε., στα πλαίσια των προτεραιοτήτων της από την συμμετοχή της, και της χώρας μας στις πολεμικές συγκρούσεις, με κυνικότατο τρόπο απέρριψε την χρηματοδότηση του. Είναι προφανέστατο, ότι ΔΕΝ θα αποδεχθούμε να πληρώσει η πόλη μας τις συνέπειες κάθε επικίνδυνης και αντιλαϊκής πολιτικής, που για τις ανάγκες του λαού μας, θα επιδιώκουμε την ανατροπή της. Η Συνέχεια ΕΔΩ....https://e-patras.gr/.../dimotiko-symboylio-egkrithike-i...
Η λίστα με τις δέκα μεγαλύτερες υπογειοποιημένες διαδρομές του τρένου, είναι:1.Σήραγγα Καλλιδρόμου, μήκους 9 χιλιόμετρα. Ακούσατε ποτέ κανέναν να μιλάει για φαραωνικό έργο ;
2. Σήραγγα Όθρυος, μήκους 7 χιλιόμετρα, ισχύει το ίδιο
3. Τεμπών 5 χλμ
4. Περάματος, 3,5 χλμ
5. Πλαταμώνα, 2,6 χλμ
6. Κακιάς Σκάλας, 2,4 χλμ
Δείτε, επίσης, ότι 4 από τις 10 μεγαλύτερες υπογειοποιήσεις έχουν γίνει στην Αιγιάλεια.
7. Παναγοπούλας, 4,4 χλμ
8. Αιγίου, 3,5 χλμ
9. Πλατάνου, 2,7 χλμ
10. Τράπεζας, 2,2 χλμ
Μόνο αυτές οι δέκα πιο μεγάλες σήραγγες έχουν μήκος 42 χιλιόμετρα.
ΑΥΤΟ
ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΣ ΦΤΑΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ
ΡΙΟΝ. ΣΥΝΗΘΙΣΑΜΕ ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ....








Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου