Τι προβλέπει όμως το επίμαχο άρθρο; Σύμφωνα με την τρέχουσα διατύπωση, προβλέπονται τα εξής:
«1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη».
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνταγματική αναθεώρηση που υπερψηφίστηκε κατά τη σημερινή ψηφοφορία, το άρθρο 3 να τροποποιείται με την προσθήκη της φράσης «η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη» και με την εξής ερμηνευτική δήλωση: «Ο όρος επικρατούσα θρησκεία δεν αποτελεί αναγνώριση επίσημης κρατικής θρησκείας και δεν επιφέρει καμία δυσμενή συνέπεια σε βάρος άλλων θρησκευμάτων και γενικότερα στην απόλαυση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας».
Για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είχαν εκφραστεί διαφωνίες από τον πολιτικό και τον εκκλησιαστικό κόσμο. Μάλιστα, σε ανακοίνωσή του το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε ξεκαθαρίσει πως «δεν επιθυμεί την τροποποίηση του άρθρου 3 του Συντάγματος, το οποίο έγινε στον καιρό του με πάρα πολλούς κόπους μετά από πολλές θυσίες και αναμονές και το οποίο τιμά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως θεσμό διεθνούς δημοσίου δικαίου και ρυθμίζει τις σχέσεις του με την ελληνική Πολιτεία και την ελλαδική Εκκλησία και αποτρέπει κρίσεις που υπήρξαν στο παρελθόν. Δεν επιθυμεί, επίσης, την προσθήκη στο άρθρο αυτό περί ουδετεροθρησκείας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου