Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει: Το Δημοτικό Συμβούλιο, μαζί με τους φορείς και τον Πατραϊκό λαό, απαιτεί την υπογειοποίηση της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο έως Άγιο Ανδρέα και νέο λιμάνι, σε συμφωνία με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Στην επιφάνειά του, δημιουργία γραμμικού πάρκου.
Η Πάτρα είναι δίκαιο να «βλέπει» το μέλλον.
Την λειτουργία προαστιακού τρένου μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου όπως σχεδιάστηκε, μετά από αγώνες και μακρές διαβουλεύσεις. Να μην χαθεί άλλος χρόνος.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς, ο λαός, στο βαθμό που δεν γίνει δεκτή η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν έχουν άλλο δρόμο, παρά μόνο τον δρόμο του αγώνα και της πάλης. Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος αναφέρει τα εξής:
«Η πόλη μας από δεκαετίες έπρεπε να συνδέεται με την Αθήνα και την υπόλοιπη χώρα με σύγχρονα γρήγορα ηλεκτροκίνητα τρένα.
Παρά τα λεγόμενα των εκάστοτε κυβερνήσεων για την αξία των σιδηροδρομικών -επιβατικών και εμπορικών- μεταφορών, τέτοιες υποδομές στην πράξη δεν ήταν στις προτεραιότητές τους, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές.
Η χάραξη και ο τρόπος διέλευσης από την Πάτρα νέων γραμμών απασχολεί την πόλη μας πάνω από 40 χρόνια, ιδιαίτερα λόγω του γεγονότος των διαπιστωμένων πολύ αρνητικών επιπτώσεων της συγκεκριμένης επιφανειακής χάραξης, που λειτουργεί εδώ και 130 χρόνια, η οποία ακόμα και το 1888 λοιδορήθηκε κυριολεκτικά από τον τύπο της εποχής.
Εκατό χρόνια αργότερα, το 1986, στο τότε Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο θεσμοθετήθηκε σιδηροδρομική παράκαμψη της Πάτρας παράλληλα με την Μεγάλη Περιμετρική.
Αργότερα και από το 2008, οι κυβερνήσεις, σε συμφωνία με τις τότε Δημοτικές Αρχές, υιοθέτησαν την υπογειοποίηση της γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου στα Μποζαϊτικα μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και τον Άγιο Ανδρέα.
Λίγο αργότερα και όσο προχωρούσε η κατασκευή της γραμμής Αθήνα – Πάτρα, υπήρχαν διαρκείς «επιθέσεις» από τις κυβερνήσεις – ΟΣΕ για επιφανειακή διέλευση, με προβολή επιχειρημάτων για δήθεν πλεονεκτήματα στη λειτουργία της Πάτρας. Επιπλέον, πρόβαλλαν ισχυρισμούς για απαγορευτικό κατασκευαστικό κόστος της υπογειοποίησης, της τάξεως των 700 εκατομμυρίων ευρώ, όλα τα παραπάνω έχουν καταρρεύσει ολοσχερώς.
Η νέα διπλή ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη είναι μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (κλειστή, προστατευμένη, χωρίς ισόπεδες διαβάσεις, με μεγάλες ταχύτητες τρένων κτλ).
Έχει εξηγηθεί επανειλημμένα και σε όλες τις κυβερνήσεις, τον ΟΣΕ κτλ, ότι μία επιφανειακή διέλευση αυτής της γραμμής θα διαιρέσει ακόμα πιο βαθιά και βίαια τον πολεοδομικό ιστό, θα έχει ολέθριες επιπτώσεις στις λειτουργίες -στο ζωτικής σημασίας παραλιακό τμήμα- της Πάτρας για ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΙΕΣ.
Σημειώνεται ότι για την κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας από την Μακεδονία μέχρι και πριν την Πάτρα έχουν ήδη δαπανηθεί πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, αφού το τεράστιο αυτό έργο λόγω και γεωμορφολογίας περιλαμβάνει πολλές δεκάδες χιλιόμετρα τούνελ, μεγάλες γέφυρες, έχει απομακρυνθεί με νέα χάραξη από τους πολεοδομικούς ιστούς μικρών και μεγαλύτερων πόλεων κτλ.
Χαρακτηριστικά στη «γειτονιά» μας έχουν ήδη κατασκευαστεί 3 χιλιόμετρα υπόγειο τούνελ για να μην διαιρεθεί η πόλη του Αιγίου, οκτώ χιλιόμετρα (4+4) τούνελ για να ξεπεραστεί το φυσικό εμπόδιο της Παναγοπούλας και προβλέπεται υπόγεια διέλευση από Αγ. Βασίλειο και Ρίο.
Στην Πάτρα, στην τρίτη πόλη της χώρας, στο τελευταίο τμήμα της διεθνούς γραμμής, κάποιοι θέλουν να επαναφέρουν το ότι «τελείωσαν» τα χρήματα, δηλαδή για τα τελευταία 6 χιλιόμετρα, ότι το κόστος είναι μεγάλο και ότι η επιφανειακή διέλευση έχει πλεονεκτήματα!
Αυτά τα δήθεν επιχειρήματα τα αντιμετώπισε το Δημοτικό μας Συμβούλιο και πριν. Μετά από πολλές συναντήσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων της πόλης φτάσαμε στο σημείο να γίνει τελικά αποδεκτός ο λογικός και συμφέρον για την Πάτρα Σχεδιασμός. Αυτός περιλαμβάνει υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, με στάσεις και λειτουργία προαστιακού και άνωθεν γραμμικό πάρκο που θα αναπλάσει όλη την περιοχή , με ποδηλατόδρομο , διαδρομή πεζών, πράσινο κ.λπ.
Έγιναν συναντήσεις των τεχνικών υπηρεσιών της ΕΡΓΟΣΕ με αυτές του Δήμου και έχει συμφωνηθεί και μέχρι σήμερα ισχύει να σταματήσει στο Ρίο η υφιστάμενη εργολαβία που έφτανε μέχρι την Κανελλοπούλου. Να τροποποιηθεί η μελέτη και μετά το Ρίο να συνεχίζει μέχρι τον Αγ. Διονύσιο κ.λπ. υπογειοποιημένη και να μην αναδύεται η γραμμή(όπως ήταν ο σχεδιασμός).
Μάλιστα μας γνωστοποιήθηκε ότι για την υπογειοποίηση από Καστελόκαμπο έως Άγιο Διονύσιο ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για δημοπράτηση με το σύστημα Μελέτη –Κατασκευή και με χρηματοδότηση που θα κάλυπτε η κυβέρνηση.
Για το τμήμα αυτό ειπώθηκε ότι ήδη υπάρχει χρηματοδότηση 130εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ .Επίσης ότι θα γίνουν οι οριστικές μελέτες για την διαδρομή Αγ. Διονύσιος - Αγ. Ανδρέας και εν συνεχεία θα δημοπρατηθεί.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στα Σεπόλια αφού κατασκεύασαν επίγεια διέλευση του τρένου , μετά από αγώνες των κατοίκων σήμερα γίνεται το ορθό και υπογειοποιείται η γραμμή για 3 χιλιόμετρα και στην επιφάνεια του γίνεται πάρκο , όπως είχε γίνει και στους Αγ. Αναργύργους Αττικής.
Η πόλη μας αυτό που ζητά είναι δίκαιο , «βλέπει» στο μέλλον.
Το Δημοτικό Συμβούλιο μαζί με τους Φορείς και τον Πατραϊκό λαό αρνούνται κάθε απόπειρα αλλαγής του υπάρχοντος Σχεδιασμού .
Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει στο έργο όπως σχεδιάστηκε μετά από μακρές διαβουλεύσεις και να μην χαθεί άλλος χρόνος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου